اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل آب منطقه‌ای آذربایجان غربی:

استفاده بی‌رویه منابع زیرزمینی آب کشاورزی کنترل شود

مدیر عامل آب منطقه‌ای آذربایجان غربی گفت: استفاده بی‌رویه منابع زیرزمینی آب کشاورزی باید کنترل شود و راندمان آبیاری کشاورزی در ارومیه افزایش یابد.

استفاده بی‌رویه منابع زیرزمینی آب کشاورزی کنترل شود

نقی کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در کشورهای پیشرفته به هیچ وجه از منابع زیرزمینی استفاده نمی‌شود و این در حالی است که منابع آب زیرزمینی در کشور و استان آذربایجان غربی به صورت بی‌رویه مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

وی با تاکید بر افزایش راندمان آبیاری در بخش کشاورزی استان، افزود: هم اکنون بخش قابل توجهی از آب مصرفی در استان، در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود که میزان قابل توجهی از آن نیز به دلیل راندمان پایین آب در این بخش به صورت هدررفت از بین می‌رود.

کریمی افزود: راندمان قابل قبول آب کشاورزی در دنیای امروز به 75 درصد رسیده در حالی که این عدد در استان آذربایجان غربی 30 درصد است و این راندمان باید افزایش یابد .

وی با اشاره به اجرای شبکه‌های آبیاری مدرن در استان، گفت: 75 هزار هکتار در این خصوص احداث شده و 90 هزار هکتار در دست احداث است.

کریمی ادامه داد: علاوه بر این بیش از 172 هزار هکتار نیز در دست مطالعه و آماده اجرا داریم که این میزان آبیاری مدرن می‌تواند در بهبود راندمان آب کشاورزی استان بسیار موثر باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر اقدامات بسیار خوب و ارزنده‌ای در راستای بهره‌مندی از تحقیقات کاربردی در شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی انجام شده که نتیجه آن، صرفه‌جویی میلیاردی و اجرای پروژه‌های پیشرفته در برخی از سدهای استان است.

کریمی یادآور شد: باید با پژوهش‌های کاربردی و استفاده از تمام توان درون و برون سازمانی و هم اندیشی با اساتید دانشگاهی و صاحبنظران در مسیر بهبود این راندمان و رسیدن به حد قابل قبول و استاندارد در دنیا حرکت کنیم.

انتهای پیام/61007/ط30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول