اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار اردبیل:

اردبیل 130 هزار واحد تولیدی، صنعتی و کشاورزی دارد

معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل گفت: اردبیل 130 هزار واحد تولیدی، صنعتی و کشاورزی در بخش‌های مختلف دارد که اغلب آنها محلی و سنتی مدیریت می‌شوند.

اردبیل 130 هزار واحد تولیدی، صنعتی و کشاورزی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حامد عاملی صبح امروز در جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی در اردبیل اظهار داشت: ما باید با گذر از کشاورزی سنتی و واحدهای تولیدی، صنعتی و تبدیلی با ارزش پایین به سمت استقرار واحدهای تولیدی عظیم و صنعتی برویم تا توان رقابت با سایر استان‌ها را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر بیشتر تسهیلات و سرمایه‌گذاری‌ها در بخش‌های تولیدی و صنعتی دام، طیور، صنایع تبدیلی و مجموعه‌های آبزی‌پروری کوچک هزینه شده است، عنوان کرد: به رغم آنکه استان اردبیل یکی از قطب‌های بخش کشاورزی است اما اگر از ما سراغی از دامداری‌های صنعتی و سالن‌های بزرگ گلخانه‌ای و همچنین مجتمع‌های شیلات را در این استان بگیرند هیچ پاسخی برای ارائه نداریم و مجبور هستیم تا واحدهای تولیدی سنتی و کوچک را معرفی کنیم.

معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل یادآور شد: با این شرایط توان رقابت با دیگر استان‌ها وجود ندارد و بهتر آن است که بخش عظیمی از تسهیلات را از این به بعد به مجموعه‌های تولیدی عظیم و قطب‌های تولیدی در بخش کشاورزی اختصاص دهیم تا توانمندی‌ها در این حوزه ارتقا یابد.

عاملی ضرورت احیای شهرک‌های گلخانه‌ای دامداری‌ها و دامپروری‌های صنعتی، مجتمع‌های عظیم شیلات و ... را بسیار ضروری اعلام کرد و افزود: امسال مصمم هستیم تا با شناسایی این ظرفیت‌ها بخش عظیمی از تسهیلات توسعه بخش کشاورزی را به این مجموعه‌ها اختصاص دهیم تا توانمندی‌ها در این حوزه ارتقا یابد.

این مسئول تصریح کرد: ما اولین جلسه را در این رابطه با مسئولان سازمان جهاد کشاورزی، مدیران و کارشناسان امر برگزار کردیم تا آنها با ارائه راهکاری به ما اطلاع دهند که در کدام بخش‌ها و حوزه‌ها امکان سرمایه‌گذاری‌های عظیم وجود دارد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل بیان داشت: به عنوان نمونه مسئولان جهاد کشاورزی برای افزایش تولید آبزیان از 5 هزار تن به 10 هزار تن راهکارهای عملی را ارائه کردند تا با اختصاص تسهیلاتی به ارزش 60 میلیارد تومان بتوانیم در این حوزه تولیداتمان را تا دو برابر افزایش دهیم.

عاملی با بیان اینکه باید این منابع درست و صحیح مدیریت شده و به سمت گسترش واحدهای تولیدی عظیم و قطب‌های اشتغالزا حرکت کنند، ادامه داد: ما در سال گذشته بیش از 132 میلیارد تومان تسهیلات بخش کشاورزی را اغلب به متقاضیان واحدهای سنتی و بومی و محلی اختصاص دادیم ولی امسال با گذر از این شرایط می‌خواهیم تسهیلات بخش کشاورزی را که به زودی رقم آن ابلاغ می‌شود به مجموعه‌های عظیم تولیدی اختصاص دهیم.

اردبیل رتبه سوم را در جذب تسهیلات بخش کشاورزی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه همچنین رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز در سخنانی گفت: ما تا پایان آذر ماه فرصت جذب اعتبارات از محل صندوق توسعه ملی را داریم که امیدواریم متقاضیان در تکمیل پرونده و تصویب این طرح‌ها در صندوق یاریگر ما باشند.

عادل عبدایمانی رتبه سوم استان اردبیل را در جذب تسهیلات بخش کشاورزی یادآور شد و خاطرنشان کرد: به غیر از دو بانک رفاه و صادرات بقیه بانک‌های عامل به ویژه بانک کشاورزی بیش از 80 درصد منابع را جذب کرده و نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام لازم را انجام دادند.

وی یادآور شد: جلسات ستاد اجرایی کار گروه توسعه بخش کشاورزی در سطح استان 46 مورد و در سطح شهرستان‌ها 298 مورد برگزار شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تاکید کرد: کل اراضی ملی استعدادیابی و تعیین کاربری شده 5 هزار و 74 هکتار و اراضی ملی واگذار شده 172 هکتار بوده که ما توانستیم در قالب این کار گروه به متقاضیان واگذار کنیم.

عبد‌ایمانی رتبه استان اردبیل در طرح توسعه کشاورزی از محل صندوق توسعه ملی را دهم اعلام کرد و ابراز داشت: ما در استان اردبیل بیشترین پرداختی و در سرعین کمترین پرداختی را با اشتغال شکل گرفته شاهد و ناظر بودیم.

انتهای پیام/62001/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول