اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان طارم:

توسعه کشت پسته در طارم نیازمند همکاری کشاورزان است

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان طارم گفت: توسعه کشت پسته در طارم نیازمند همکاری کشاورزان است.

توسعه کشت پسته در طارم نیازمند همکاری کشاورزان است

مسعود زنگنه امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: کاشت پسته طی سال‌های اخیر در شهرستان طارم گسترش یافته است و این شهرستان می‌تواند در تولید محصول پسته توفیقات بیشتری داشته باشد.

وی با بیان اینکه شهرستان طارم و ماهنشان به عنوان دو منطقه مستعد برای توسعه این محصول شناخته شده‌اند، افزود: برای توسعه کاشت و تولید محصول پسته در شهرستان طارم نیازمند تعامل و همکاری و همچنین توجیه کشاورزان هستیم.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان طارم ادامه داد: شهرستان طارم تنوع و گستره بالایی در کشت و تولید انواع محصولات کشاورزی دارد و کشاورزان نیز تضمین‌های تجربی برای اقتصادی بودن محصولات کشت شده فعلی را دارند از این رو تمایلی برای کشت و توسعه محصول پسته که سابقه کم‌تری در منطقه دارد را از خود نشان نمی‌دهند.

این مسئول محصول پسته را یکی از محصولات مهم در سطح کشور عنوان کرد و ابراز داشت: ظرفیت‌های اقلیمی و خاکی شهرستان طارم برای بیشتر محصولات کشاورزی مستعد و مناسب است و توسعه محصولاتی همچون پسته نیز می‌تواند با توجیه مناسب کشاورزان در آینده محقق شود.

زنگنه با بیان اینکه می‌توان با برگزاری کلاس و ارتباط مناسب با کشاورزان نسبت به توسعه بیشتر محصول پسته در طارم اقدام کرد، گفت: این موضوع در تولید و توسعه بخش شیلات شهرستان طارم صورت گرفته و نتایج خوبی را نیز در بر داشته و می‌توان تجارب گذشته را در این بخش عملیاتی کرد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان طارم تاکید کرد: کشاورزان طارمی تا زمانی که احساس نیازی به تولید و کشت محصولی نکنند اقدام به کشت نمی‌کنند و باید نسبت به توجیه اقتصادی و نیازمندی آن قانع شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شهرستان ماهنشان در کشت و تولید پسته موفق‌تر عمل کرده است، افزود: دلیل اصلی موفقیت شهرستان ماهنشان توجه کشاورزان این منطقه به تولید این محصول است و برای اینکه این موفقیت در طارم نیز انجام شود باید کشاورزان قدم‌های ابتدایی را بردارند.

این مسئول ظرفیت‌های بخش کشاورزی شهرستان طارم را یادآور شد و تاکید کرد: شهرستان طارم دارای ویژگی‌های خاص آب و هوایی است و قطب اصلی تولید انواع محصولات کشاورزی در سطح استان محسوب می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان طارم توسعه کشت و تولید محصولات کشاورزی در بخش‌های مختلف را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های فعلی بخش کشاورزی طارم قابل توجه است، اما همواره نسبت به توسعه کمی و کیفی محصولات در بخش‌های مختلف زراعت، باغی، شیلات و دام و طیور تلاش شده است.

وی کیفیت تولید محصولات طارم را مناسب ارزیابی کرد و اذعان داشت: محصولات تولیدی طارم همانند زیتون دارای کیفیت و تنوع قابل توجهی است و می‌توان ادعا کرد کاملاً ارگانیک است.

انتهای پیام/73007/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول