اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تولیدات گیاهی وزارت جهادکشاورزی:

ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در کشور 1.2 است

معاون تولیدات گیاهی وزارت جهادکشاورزی گفت: در حال حاضر ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در کشور رقمی معادل 1.2 اسب بخار در هکتار است.

ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در کشور 1.2 است

‌ناصر توکلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تبریز، ضریب مکانیزاسیون کشور را 1.2 درصد اعلام و اظهار کرد: این رقم در برنامه چهارم باید به 1.4 می‌رسید.

وی با اشاره به تغییر روش‌های ارزیابی ضریب مکانیزاسیون گفت: در حال حاضر ضریب مکانیزاسیون بر اساس روش‌های سنتی ارزیابی نمی‌شود بلکه اولویت‌های دیگری برای ارزیابی ضریب مکانیزاسیون تعریف شده است.

توکلی افزود: «کشاورزی حفاظتی» و «میزان مصرف سوخت» در حال حاضر از معیارهای ارزیابی ضریب مکانیزاسیون است و اکنون در ارزیابی مکانیزاسیون «کشاورزی‌حفاظتی» نقش بسیاری دارد و همچنین رقم «مصرف سوخت» در هکتار نیز در رسیدن به رقمی برای ضریب مکانیزاسیون کمک می‌کند.

معاون تولیدات گیاهی وزیر جهاد کشاورزی گفت: وزارت جهاد کشاورزی ردیف بودجه‌ای را برای خرید 10 هزار دستگاه تراکتور از مجموعه تراکتورسازی ایران و سایر ادوات کشاورزی اختصاص داده است.

توکلی اظهار کرد: این اعتبار معادل 7.5 هزار میلیارد ریال می‌باشد که برای مدت یک سال و خرید تعداد یاد شده تراکتور و سایر ادوات کشاورزی اختصاص یافته و با 15 درصد سود بانکی در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به ابلاغ این اعتبار به بانک‌های استان‌ها و شهرستان‌ها برای حمایت از صنعت تراکتورسازی ایران گفت: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با بانک کشاورزی منعقد شده بدون در نظر گرفتن منابع و مصارف به بانک‌های استان‌ها و شهرستان‌ها اجازه داده شده تا این اعتبار در اختیار کسانی که قصد خرید تراکتور، ادوات و دنباله بندهای تراکتور را دارند قرار گیرد.

انتهای پیام/60001/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول