اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف مازندران:

نیات واقفان به سوی آموزه‌های قرآنی هدایت شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: باید تلاش شود تا نیات واقفان به سمت و سوی قرآن و آموزه‌های قرآنی هدایت شود.

نیات واقفان به سوی آموزه‌های قرآنی هدایت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بابلسر، حجت‌الاسلام ستار علیزاده امشب در حاشیه برگزاری سی‌وششمین دوره مسابقات حفظ، قرائت و ترتیل قرآن کریم مرحله استانی در امامزاده ابراهیم(ع) بابلسر در جمع خبرنگاران با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه اجرای برنامه‌های قرآنی، افزود: معرفی الگوها و قهرمانان قرآنی، ایجاد فضای روحانی و قرآنی در جامعه، گسترش فرهنگ قرآنی و ایجاد رقابت سالم از اهداف این دوره از مسابقات است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به ارتقای سطح فنی و کیفی این دوره از مسابقات، بیان داشت: با توجه به سیاست‌های سازمان اوقاف این دوره از مسابقات قرآنی نسبت به سال‌های گذشته از سطح کیفی بالایی برخوردار است.

علیزاده با بیان اینکه بیشتر داوران این دوره از مسابقات را افراد بومی تشکیل می‌دهند، افزود: تحویل داوران مجرب و در سطح کشوری از استان به جامعه قرآنی از افتخارات سازمان اوقاف و امور خیریه محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه، چهار داور از تهران در این مسابقات حضور دارند، افزود: 32 داور در این دوره از مسابقات حضور دارند که 16 داور در بخش بانوان و 16 داور در بخش آقایان در حال فعالیت هستند.

علیزاده با بیان اینکه زمان مسابقات مفاهیم عمومی هنوز از سازمان اوقاف تعیین نشده، تصریح کرد: مسابقات تخصصی مفاهیم قرآن کریم در سطح شهرستان‌های مازندران برگزار شد که مرحله استانی آن هفتم آذرماه سال جاری برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: مسابقات مفاهیم عمومی قرآن کریم برای همه مردم است که داوطلبان با نام‌نویسی در این طرح می‌توانند در این دوره از مسابقات حضور پیدا کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اهمیت وقف در چشمگیر کردن فعالیت‌های قرآنی اوقاف، بیان داشت: توصیه اوقاف به واقفان و صاحبان ثروت وقف مشارکتی در راه ترویج قرآن یا هر نیتی که واقفان دارند است و این اداره‌کل برای ثبت موقوفات جدید همیشه آماده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با تاکید بر اینکه رسانه‌ها باید فضای مسابقات قرآنی را به سمت و سوی متن جامعه حرکت دهند، خاطرنشان کرد: باید اصحاب رسانه و اهل تریبون تلاش کنند تا نیات واقفان به سمت و سوی قرآن و آموزه‌های قرآنی هدایت شود.     

علیزاده بهترین راه برای ترویج فرهنگ وقف در جامعه را وقف مشارکتی دانست و اظهار داشت: بهتر است افراد با یکدیگر در زمینه‌های قرآنی و یا هر زمینه‌ دیگری وقف مشارکتی کنند.

انتهای پیام/86003/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول