اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کتابخانه‌های عمومی همدان مطرح کرد

ترویج کتابخوانی مرهمی بر فقر فرهنگی

معاون مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان با بیان اینکه بسیاری از ناهنجاری‌ها ریشه در فقر فرهنگی دارد، افزود: ترویج کتاب و کتابخوانی مهمترین مقوله‌ای است که می‌تواند فقر فرهنگی را تسکین دهد.

ترویج کتابخوانی مرهمی بر فقر فرهنگی

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، حسن عرفانی‌مقدم ظهر امروز در مراسم تجلیل از کتابداران تویسرکان با بیان اینکه خیلی از ناهنجاری‌ها در جامعه ریشه در فقر فرهنگی دارد، افزود: ترویج و نهادینه کردن کتاب و کتابخوانی مهمترین مقوله‌ای است که می‌تواند فقر فرهنگی را تسکین دهد.

وی فرهنگسازی را لازمه ارتقای سرانه مطالعه دانست و افزود: دستگاه‌های مرتبط با این مهم می‌تواند با وحدت کلمه در راستای ارتقای گرایش مردم به مطالعه مفید گام بردارند.

معاون مدیرکل کتابخانه های عمومی همدان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بحث ترویج کتابخوانی مختص به یک دستگاه نیست، گفت: یکی از دلایل اینکه انجمن کتابخانه‌ را با مدیریت بالاترین مقام در هر شهر در کتابخانه‌ها فعال کردیم، مشارکت و همیاری همه دستگاه‌ها با همراهی متولیان امر به منظور رشد و فراگیری مطالعه است.

وی با تاکید بر اینکه کتاب و کتابخوانی یک رسالت است، ابراز کرد: محور کار اداره کتابخانه‌ها کتاب و کتابخوانی است اما تنها با کار ستادی صرف نمی‌توان کتاب و کتابخوانی را به سرانجام رساند پس همه باید در این خصوص بسیج شویم.

وی تصریح کرد: در شهرستان تویسرکان به خاطر همت و پیگیری خوب فرماندار، مدیر اداره کتابخانه‌ها عمومی و نگاه باز فرهنگی کتابداران تلاشگر دغدغه‌ای نداریم.

عرفانی‌مقدم خاطرنشان کرد: کتابخانه‌های عمومی تویسرکان در ارزیابی 6 ماهه نخست امسال در شاخص‌های مختلف رتبه‌های برتر را از آن خود کرده است به نحوی که در برخی از آیتم‌ها حتی از کتابخانه‌های همدان هم جلوتر است.

در پایان این آیین از کتابداران و فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی با اهدای هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام/89010/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول