اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد کرمان اعلام کرد

تجلیل از مؤلفان، ناشران و خادمان حوزه کتاب کرمان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در سطح مدارس، دانشگاه‌ها و اماکن عمومی و تجلیل از مؤلفان، ناشران و خادمان حوزه کتاب از جمله برنامه‌های هفته کتاب در استان کرمان است.

تجلیل از مؤلفان، ناشران و خادمان حوزه کتاب کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، احمد سعیدی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای نشر استان کرمان با بیان اینکه هفته کتاب فرصتی برای بازگو کردن لذت مطالعه است، اظهار داشت: در این هفته برنامه‌های متعدد و متنوعی در سطح کشور و استان اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی از کارکردهای نامگذاری‌ها، تبیین راهبردها و راهکارها در دستیابی به اهداف و انگیزه‌ها است و با این دید برنامه‌های پیش‌بینی شده توسط 23 دستگاه عضو هفته کتاب جمهوری اسلامی قابلیت اجرایی پیدا کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: یکی از ویژگی‌های مهم هفته کتاب حضور فعال دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی کشور در امر توسعه کتاب و کتابخوانی است.

وی افزود: طبق مواد آیین‌نامه هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، به منظور توسعه فرهنگ مکتوب و ایجاد علاقه و شوق در عموم مردم به ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان به امر کتاب و کتابخوانی در سراسر کشور، مراسمی در هفته کتاب برگزار می‌شود.

سعیدی اظهار داشت: ویژگی دیگر هفته کتاب به عنوان یک نهاد، بررسی مسائل کتاب اعم از تولید، نشر، توزیع و مخاطب و ایجاد زمینه‌های لازم و فراهم کردن ادبیات موضوع در بخش‌های گوناگون است، نشست‌ها، میزگردها و گردهمایی‌های مختلفی در ایام هفته کتاب برگزار و در آنها به ضروریات حضور کتاب ایران در سراسر کشور و راه‌های رسیدن به این مهم پرداخته می‌شود.

وی بیان داشت: مراسم هفته کتاب را وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت کشور، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، سازمان صدا و سیما، شهرداری‌ها، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها، جهاد دانشگاهی، هیئت امنای مساجد، سازمان تربیت‌بدنی، مؤلفان، مؤسسات نشر، کتاب‌ فروشی‌ها و ... برگزار می‌کند.

سعیدی افزود: در این هفته برنامه‌هایی با محوریت کتاب مانند برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در سطح مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، اماکن عمومی، مراکز فرهنگی، تجلیل از مؤلفان، ناشران، خادمان حوزه کتاب و تجلیل از کتابداران و نقد و بررسی برپا می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان خاطر نشان کرد: در همین راستا نشست اهالی فرهنگ و هنر و قلم چهارشنبه 28 آبان ماه در کتابخانه تخصصی موزه هنرهای معاصر کرمان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2446/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول