اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مردم و مسئولان انجام شد

برگزاری گفتمان تخصصی عاشوراپژوهی و عبرت‌های عاشورا در کنگان

گفتمان تخصصی عاشوراپژوهی و عبرت‌های عاشورا در کنگان با حضور مردم و مسئولان برگزار شد.

برگزاری گفتمان تخصصی عاشوراپژوهی و عبرت‌های عاشورا در کنگان

به گزارش خبرگزاری فارس از کنگان، رئیس تبلیغات اسلامی کنگان دوشنبه‌شب در آیین برگزاری گفتمان عاشوراپژوهی در کنگان اظهار داشت: عاشورا از حوادث ماندگار در تاریخ اسلام است و تبیین ابعاد مختلف این قیام امری لازم است.

حجت‌الاسلام رحیم اهرمی افزود: در ماه محرم امسال برنامه‌های بسیار ارزشمند و مهمی در سطح شهرستان برگزار شد و با استقبال جوانان روبرو شد.

وی بر لزوم تحقیق و پژوهش در ارتباط با عاشورا و ابعاد مختلف آن تاکید کرد.

استاد حوزه و دانشگاه نیز در این مراسم گفت: ترویج فرهنگ حسینی در جامعه باید مورد تاکید و توجه مسئولان و مردم قرار گیرد.

حجت‌الاسلام محمد کریمی اظهار داشت: شهادت مظلومانه سید الشهدا(ع) و یارانش در کربلا، تأثیر بیدارگر و حرکت آفرین داشت و خونى تازه در رگ‌هاى جامعه اسلامى دواند و جو نامطلوب را شکست و امتدادهاى آن حماسه در طول تاریخ، جاودانه ماند.

وی ابراز داشت: قطع نفوذ دینى بنى‌امیه بر افکار مردم‏، احساس گناه و شرمسارى در جامعه به دلیل یارى نکردن حق و کوتاهى در اداى تکلیف، فرو ریختن ترس‌ها و رعب‌ها از اقدام و قیام بر ضد ستم‏ و رسوایى یزیدیان و حزب حاکم اموى از عبرت‌های قیام عاشوراست.

این استاد برجسته حوزه و دانشگاه تاکید کرد:، بیدارى روح مبارزه در مردم، تقویت و رشد انگیزه‏‌هاى مبارزاتى انقلابیون‏، پدید آمدن مکتب جدید اخلاقى و انسانى (ارزش‌هاى نوین عاشورایى و حسینى) و پدید آمدن انقلاب‌هاى متعدد با الهام از حماسه کربلا نیز از دیگر ثمرات و عبرت‌های این حادثه عظیم است.

کریمی اضافه کرد: الهام بخشى عاشورا به همه نهضت‌هاى رهایى‌بخش و حرکت‌هاى انقلابى تاریخ‏، تبدیل شدن کربلا به دانشگاه عشق و ایمان و جهاد و شهادت براى نسل‌هاى انقلابى شیعه‏، به وجود آمدن پایگاه نیرومند و عمیق و گسترده تبلیغى و سازندگى در طول تاریخ بر محور شخصیت و شهادت سیدالشهدا «ع» نیز از دیگر ثمرات و عبرت‌های این حادثه عظیم تاریخی است.

انتهای پیام/2451/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول