اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شورای عالی ورزش کردستان تشکیل شد

نخستین جلسه شورای عالی ورزش کردستان در سال‌جاری به ریاست استاندار و با حضور اعضای شورا برگزار شد.

شورای عالی ورزش کردستان تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، شنبه‌شب سالن شهدای گمنام استانداری میزبان جلسه شورای عالی ورزش کردستان با حضور مدیران شورا بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در این جلسه گفت: ارتباط ورزش و سلامتی به صورت خطی و مستقیم بوده و توجه به این پدیده در کنار تغذیه مناسب نقش مهمی در سلامت جامعه دارد.

طیب قدیمی با بیان اینکه در حوزه‌های آموزشی و پژوهشی بویژه غذا و دارو آماده همکاری هستیم تصریح کرد: همچنین به منظور آشنایی جامعه ورزشی با نحوه مصرف داروهای ورزشی و عوارض آنها آمادگی کامل برای تشکیل کلاس را داریم.

وی افزود: در حوزه پزشکی نیز هرگونه آموزشی که در ارتباط با فعالیت‌های ورزشی باشد از سوی دانشگاه علوم پزشکی کردستان ارائه خواهد شد.

نامگذاری اماکن ورزشی به نام پیشکسوتان

در ادامه این جلسه محمد پیرزیدی پیشکسوت ورزش کردستان با اشاره به جمع‌آوری اسامی پیشکسوتان ورزش استان از نیم قرن قبل به این سو تصریح کرد: بسیاری از این پیشکسوتان دانشگاهی یا وابسته به آموزش و پرورش و یا سازمان‌های دیگر هستند.

وی با اشاره به فهرست بلندبالای ورزشکاران پیشکسوت در استان گفت: شایسته است مکان‌های ورزشی کردستان به نام این افراد نامگذاری شود، اگر چه در این خصوص با محدودیت تعداد اماکن ورزشی روبرو هستیم.

پیرزیدی با اشاره به مشکلات فراوان ورزش در کردستان اساسی‌ترین آنها را نبود حامی مالی عنوان کرد و گفت: در جلسه‌ای که با یکی از رؤسای سابق سازمان تربیت بدنی وقت داشتیم وی وعده داد ورزش کردستان را زیر چتر حمایتی ذوب‌آهن اصفهان قرار دهد که این قضیه عملی نشد.

پیشکسوت ورزش کردستان با اشاره به اینکه توانمندی ورزشکاران کردستانی در حال هدر رفتن است گفت: نخبه‌های ورزشی استان در حال عزیمت به استان‌های دیگر هستند.

وی در پایان خواستار اهدای زمین مجموعه ورزشی آزادی از سوی شهرداری سنندج به اداره‌کل ورزش و جوانان استان به منظور رشد و ترقی ورزش کردستان شد.

شورای ورزش شهرستان‌ها تشکیل شود

در ادامه این جلسه رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان سقز با بیان اینکه شورای عالی ورزش می‌تواند حامی مالی مناسبی برای مجموعه‌های ورزشی و هیئت‌ها باشد گفت: علاوه بر حمایت، همکاری زیرمجموعه‌های ادارات هم نیاز است.

فرزاد خاکی با اشاره به تشکیل شورای ورزش شهرستان در سقز اظهار کرد: از ظرفیت این شورا برای انجام کارهای بزرگ استفاده کرده‌ایم.

وی با اشاره به برنامه‌هایی چون همایش‌های پیاده‌روی و تجلیل از پیشکسوتان ورزشی شهرستان خاطرنشان کرد: شورای ورزش شهرستان برای موفقیت هرچه بیشتر نیاز به همکاری سایر سازمان‌ها دارد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان سقز با بیان اینکه در برخی شهرستان‌های استان شورای ورزش به صورت صوری ایجاد شده است خواستار تشکیل شورای ورزش حقیقی در تمامی شهرستان‌های استان شد.

لزوم فرهنگ‌سازی برای تشویق خانواده‌ها به ورزش

همچنین مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان در این جلسه با اشاره اهمیت ورزش گفت: برقراری ارتباط خانواده‌ها با این مقوله حیاتی نیازمند کار فرهنگی است.

سهیلا نصرصادقی با اشاره به اینکه این فرهنگسازی از طریق آموزش شکل می‌گیرد گفت: شورای عالی ورزش و آموزش و پرورش باید در این رابطه با یکدیگر همکاری داشته باشند.

وی با ابراز خشنودی از تأسیس مجتمع ورزشی خاص بانوان از سوی شهرداری در شهرستان سنندج تصریح کرد: ساخت این مجموعه‌های اختصاصی در تمام شهرستان‌ها برای جامعه زنان استان واجب است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان در پایان با تأکید بر نقش مثبت ورزش در پیشگیری از پوکی استخوان خواستار پرداختن همه خانواده‌ها به این مقوله شد.

انتهای پیام/79012/ی40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول