اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان البرز خبر داد

تمدید مهلت صدور مجوز فعالیت هیئت‌های مذهبی در استان البرز

نایب رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان البرز از تمدید مهلت صدور مجوز فعالیت هیئت‌های مذهبی در این استان خبر داد.

تمدید مهلت صدور مجوز فعالیت هیئت‌های مذهبی در استان البرز

علی شریعتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار کرد: مردم ایران اسلامی به ویژه استان البرز، افرادی عاشق اهل بیت (ع) و ولایت‌مدار هستند که هر ساله در برگزاری مراسم‌ها و آیین‌های مذهبی و معنوی به ویژه سوگواری سید و سالار شهیدان پیشگام بوده‌اند.

وی تصریح کرد: به برکت انقلاب اسلامی در دهه اول و دوم محرم امسال نیز در تمام مساجد، اماکن متبرکه و امامزاده‌های استان مراسم سوگواری امام حسین (ع) برگزار می‌شود.

*فعالیت بیش از 2700 هیئت مذهبی در البرز

نایب رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان البرز در پاسخ به این پرسش که چه تعداد تکایا و هیئت‌های مذهبی در این استان فعال است، گفت: بر اساس مجوزهایی که پیش از این صادر شده است در حال حاضر بیش از 2 هزار و 700 هیئت مذهبی با مجوز در استان فعالیت می‌کنند.

شریعتی ادامه داد: مجوز‌هایی که در این حوزه صادر شده به صورت یکساله است و پیش از این تاکید کرده بودیم که مدیران هیئت‌های مذهبی باید پیش از فرا رسیدن ماه محرم برای تمدید مجوز فعالیت خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ممکن است مدیران هیئت‌های مذهبی استان البرز درگیر آماده‌سازی برای برگزاری مراسم سوگواری دهه اول محرم باشند، فرصت تمدید مجوزها چند روز دیگر تمدید شد.

نایب رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان البرز ادامه داد: بر این اساس به تمام مدیران هیئت‌ها اعلام شده است که تا پنجم محرم فرصت دارند برای دریافت مجوزهای جدید اقدام کنند.

شریعتی گفت: با توجه به اطلاعات کاملی که از هیئت‌ها در دست داریم، شرایط صدور مجوزها را سهل و آسان کرده و در کمترین زمان ممکن پس از تکمیل پرونده، این مجوزها برای مدت یکسال صادر می‌شود.

وی اظهار کرد: تلاش ما برای ساماندهی فعالیت هیئت‌ها و تکایای مذهبی بوده و هدف نهایی این است که محیطی سالم برای جذب بیشتر نسل جوان و ترویج فرهنگ عاشورایی در استان به وسیله هیئت‌ها و تکایای مذهبی فراهم شود.

انتهای پیام/2302/ز30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول