اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ماراتن انتخابات هیئت رئیسه شورای اسلامی کردستان

زهرا آوجیان رئیس شد/ چوپانی و محمدی عضو شورای عالی استان‌ها

انتخابات هیئت رئیسه شورای اسلامی کردستان با انتخاب زهرا آوجیان به عنوان رئیس شورا و برگزیدن محمد محمدی و محمد چوپانی به عنوان نماینده کردستان در شورای عالی استان‌ها به پایان رسید.

زهرا آوجیان رئیس شد/ چوپانی و محمدی عضو شورای عالی استان‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، انتخابات هیئت رئیسه شوراهای اسلامی استان کردستان ظهر امروز با حضور نمایندگان 10 شهرستان‌ در محل استانداری این استان برگزار شد و طی آن اعضای این هیئت در بخش‌های مختلف برگزیده شدند.

برای پست ریاست شورای استان زهرا آوجیان نماینده شهرستان سنندج و سیدعلی بارخدا نماینده شهرستان مریوان نامزد شدند که هر کدام از آنها در انتخابات 5 رأی به دست آوردند.

در رأی‌گیری دوباره باز هم نتیجه انتخابات 5 در برابر 5 مساوی شد تا آنکه طبق قانون سه شرط و اولویت ایثارگری، مدرک تحصیلی بالاتر و در صورت یکسان بودن قرعه مدّنظر قرار گرفت.

با توجه به اینکه هیچ یک از این دو نامزد شرط نخست را نداشتند مدرک تحصیلی مدنظر قرار گرفت که در نهایت زهرا آوجیان به دلیل داشتن مدرک کارشناسی ارشد به عنوان رئیس شورا انتخاب شد. وی همچنین به عنوان سخنگوی شورا برگزیده شد.

همچنین در بخش نائب رئیسی تنها ابوبکر درویشی نماینده بانه نامزد شد که در نهایت با 8 رأی موافق و 2 رأی ممتنع به این عنوان برگزیده شد. برای پست منشی شورای استان مظفر صمدزاده و محمد محمدی به عنوان منشی‌های اول و دوم انتخاب شدند.

برای انتخاب دو نفر عضو شورای اسلامی کردستان در شورای عالی استان‌ها اسعد شاهی، احمد چوپانی، علی‌اکبر عبدالملکی، هوشنگ ساعدموچشی و محمد محمدی نامزد شدند.

در رأی‌گیری اول شاهی و چوپانی 5 رأی، محمدی و عبدالملکی 3 رأی و ساعدموچشی 2 رأی را به دست آوردند و با توجه به قانون انتخابات مبنی بر لزوم کسب آرای لازم، دور دوم با انصراف ساعدموچشی برگزار شد که در رأی‌گیری چوپانی با کسب 5 رأی به عنوان یکی از نمایندگان استان کردستان در شورای عالی استان‌ها برگزیده شد.

برای انتخاب نفر دوم نیز به پیشنهاد شهبازی استاندار کردستان از میان شاهی، عبدالملکی و محمدی قرعه‌کشی شد جالب آنکه استاندار از صمدی یکی از خبرنگاران برای این کار دعوت کرد که در نهایت نام محمد محمدی به عنوان دومین نماینده شوراهای اسلامی کردستان در شورای عالی استان‌ها بیرون آمد.

جذب 182 میلیارد تومان اعتبارات عمرانی

در ادامه این جلسه معاون عمرانی استاندار کردستان با بیان لزوم هماهنگی میان شوراهای اسلامی و مدیران اجرایی تصریح کرد: انتخاب شهردارها با توجه به نقش پررنگ استانداری در اداره استان باید با هماهنگی بهتر شکل گیرد.

امیر قادری با اشاره به جذب اعتبارات مناسب در زمینه عمران شهری و شهرداری‌ها گفت: 182 میلیارد تومان در این راستا جذب شده است که نسبت به سال‌های گذشته رقم کلانی است.

وی با بیان اینکه این مبلغ در بحث اعتبارات عمرانی بی‌نظیر است خاطرنشان کرد: باید بدانیم کار در فضای تنش‌زا مشکل ایجاد می‌کند و باید به نقش و امانت مردم توجه کنیم.

گفتنی است اعضای شورای شهرستان‌های استان در این جلسه شامل ابوبکر درویشی نماینده شهرستان بانه، اسعد شاهی نماینده شهرستان سقز، محمد محمدی نماینده شهرستان دهگلان، مظفر صفرزاده نماینده شهرستان بیجار، محمد چوپانی نماینده شهرستان دیواندره، هوشنگ ساعدموچشی نماینده شهرستان کامیاران، زهرا آوجیان نماینده شهرستان سنندج، علی‌اکبر عبدالملکی نماینده شهرستان قروه، سیدعلی بارخدا نماینده شهرستان مریوان و فرزاد اخترکاوان نماینده شهرستان سروآباد بودند.

انتهای پیام/79012/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول