اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان با اشاره به اهمیت شورای عالی ورزش:

رسالت شورا پیشبرد توسعه ورزش کردستان است

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان گفت: تصمیم‌گیری‌ها در شورای عالی ورزش در راستای اهداف و پیشبرد توسعه ورزش استان خواهد بود و برای همه این تصمیم‌ها برنامه‌ریزی لازم اعمال خواهد شد.

رسالت شورا پیشبرد توسعه ورزش کردستان است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مهران تیشه‌گران شامگاه شنبه در جلسه شورای عالی ورزش استان کردستان اظهار کرد: بر اساس ماده 16 قانون تأسیس وزارت به منظور جذب بیشتر مردم در توسعه ورزش این شورا در استان‌های مختلف کشور تشکیل می‌شود.

وی با بیان اینکه ریاست این شورا در استان بر عهده استاندار است تصریح کرد: اداره‌کل ورزش و امور جوانان نیز به عنوان دبیر در این راستا فعالیت می‌کند.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان با بیان اینکه این شورا در صورت لزوم تمام یا قسمتی از اختیارات ورزش را بر عهده می‌گیرد، رسالت شورا را در راه توسعه استان بسیار خطیر عنوان کرد.

تیشه‌گران با تأکید بر اینکه شورای عالی ورزش با توجه به اهمیت موضوع برنامه‌ریزی کرده است تصریح کرد: ترکیب شورا مجموعه‌ای از مدیران تام‌الاختیار استان و متخصصان امر است.

وی افزود: تصمیم‌گیری‌ها در شورا در راستای اهداف و پیشبرد توسعه ورزش استان خواهد بود و برای همه این تصمیم‌ها برنامه‌ریزی لازم اعمال خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان افزود: فعال بودن ورزش در سطح استان تحرک، پویایی و شادابی جوان را به همراه دارد که پیامد آن برخورداری جامعه از روح و روانی سالم است.

تیشه‌گران با تأکید بر اینکه باید ورزش را در سطح همگانی و قهرمانی برنامه‌ریزی کرد تصریح کرد: در این برنامه رسالت‌ دستگاه‌ها مشخص می‌شود تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

وی افزود: با رونق ورزش در استان جوانان به جای پرداختن به حاشیه‌ها و مسائلی که آسیب‌های اجتماعی را به همراه دارد به نفس و فلسفه ورزش که همان سلامتی است، خواهند پرداخت.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان با بیان اینکه آئین‌نامه تشکیل جلسات و وظایف و انگیزه اهداف برای ما تدوین شده است گفت: جلسات شورای عالی ورزش هم به نفع خود ورزشی‌ها و هم به سود مسئولان استان است.

تیشه‌گران با اذعان به محدودیت اعتبارات خاطرنشان کرد: به همت هیئت‌های ورزشی و افرادی که در مسندهای دیگر قرار دارند توفیقات مطلوبی در عرصه ورزش حاصل شده است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با تشکیل این شورا اعضای آن از جمله اداره‌کل بتوانند وظایف خود را به بهترین شکل ممکن ایفا کنند.

ظرفیت ورزش در جامعه کارگری کردستان بالا است

همچنین مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این جلسه اظهار کرد: این سازمان به دلیل رسالتی که در خصوص ورزش کارگری دارد مجموعه ورزشگاه‌هایی را در سطح شهرستان‌های مختلف استان در اختیار دارد.

مصطفی باغبانیان با بیان اینکه تا سال گذشته محل تأمین اعتبارات ورزش کارگری از بودجه‌های ملی بود گفت: اکنون باید از محل بودجه‌های استانی این اعتبارات تأمین شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر برخی از پروژه‌های این اداره‌کل در رابطه با توسعه ورزش راکد مانده است گفت: برخی از این طرح‌ها 50 تا 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستار اتخاذ راهکاری به منظور استفاده از بودجه‌های استانی در ردیف اعتبارات ملی شد.

باغبانیان با اشاره به تأسیس فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های کارگری از 18 ماه قبل اظهار کرد: در ایران نیز فدراسیون مربوطه تشکیل شد و ما نیز در استان کردستان هیئت ورزش‌های کارگری را راه انداختیم.

وی با تأکید بر وجود ظرفیت‌های بالا در میان ورزشکاران کارگر استان خواستار کمک ادراه‌کل ورزش و جوانان برای رشد این هیئت شد و گفت: هم امکانات و هم فضای خوبی در مجموعه کارگری استان برای پرداختن به ورزش فراهم است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان با اشاره به وجود سالن ورزشی در مریوان، قروه و بیجار ابراز امیدواری کرد برای استفاده کارگران در شهرهای دیگر نیز سالن ورزشی در اختیار قرار گیرد.

انتهای پیام/79012/ت40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول