اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه شورای آموزش و پرورش آبیک مطرح شد

از 10 دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در آبیک تا تعیین شهریه مدارس نمونه دولتی

در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان آبیک از بازماندن 10 دانش‌آموز از تحصیل تا تعیین شهریه مدارس نمونه دولتی صحبت به میان آمد.

از 10 دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در آبیک تا تعیین شهریه مدارس نمونه دولتی

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان آبیک ظهر امروز با حضور عبدالحسین داداشی فرماندار شهرستان آبیک، احمد نوروزی مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک، بخشداران بخش مرکزی و بشاریات شهرستان آبیک، شهرداران شهرهای آبیک و خاکعلی و نیز جمعی از اعضای شورای آموزش و پرورش در سالن جلسات اداره آموزش و پرورش شهرستان آبیک برگزار شد.

یکی از موضوعاتی که در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان آبیک مطرح شد، تعیین نرخ شهریه‌های فوق برنامه‌ها در مدارس نمونه دولتی بود.

لازم به ذکر است که در شهرستان آبیک یک باب مدرسه نمونه دولتی دوره اول متوسطه و سه باب مدرسه نمونه دولتی دوره دوم متوسطه وجود دارد.

با تأیید شورای آموزش و پرورش شهرستان آبیک، نرخ شهریه‌های فوق برنامه‌ها در مدارس نمونه دولتی تعیین شد.

معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش شهرستان آبیک در این جلسه گفت: میزان شهریه فوق‌برنامه دوره اول متوسطه یک میلیون و 500 هزار ریال است که از این میزان، 900 هزار ریال برای کلاس‌های فوق برنامه و 600 هزار ریال به هزینه‌های جاری تعلق می‌گیرد.

نادعلی شاهکندی افزود: میزان شهریه فوق‌برنامه دوره دوم متوسطه دو میلیون ریال است که از این میزان، یک میلیون و 200 هزار ریال برای کلاس‌های فوق برنامه و 800 هزار ریال به هزینه‌های جاری تعلق می‌گیرد.

وی ادامه داد: برای دوره پیش دانشگاهی دو میلیون و 500 هزار ریال شهریه در نظر گرفته شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: شهریه‌های تعیین شده برای یک سال تحصیلی است و دانش‌آموزانی که در کلاس‌های فوق برنامه شرکت نمی‌کنند تنها باید هزینه‌های جاری را پرداخت کنند.

در این جلسه، برای هر واحد درس حضوری مدارس بزرگسالان 80 هزار ریال و برای هر واحد درس غیرحضوری 150 هزار ریال، برای ورودی به دبیرستان بزرگسالان و ثبت اطلاعات 200 هزار ریال و برای ثبت مهارت‌های بزرگسالان 150 هزار ریال و حق‌الزحمه معلمان در این مدارس ساعتی 50 هزار ریال در نظر گرفته شد.

در این جلسه یکی دیگر از موضوعاتی که مورد بحث و بررسی قرار گرفت، موضوع دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در شهرستان آبیک بود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک گفت: در شهرستان آبیک 10 دانش‌آموز بازمانده از تحصیل وجود دارند که از این تعداد، شش دانش‌آموز از بخش بشاریات و چهار دانش‌آموز از شهر آبیک هستند.

احمد نوروزی افزود: 10 دانش‌آموز بازمانده از تحصیل شناسایی شده‌اند که در آینده نزدیک با هم‌فکری مسئولان شهرستان آبیک به مدرسه بازگردانده می‌شوند.

وی داشتن بیماری، عدم رضایت والدین، مقاومت والدین، مردودی و اشتغال به کار را از دلایل بازماندن 10 دانش‌آموز آبیکی از تحصیل برشمرد و افزود: نوجوانان حق دارد به تحصیل بپردازند و خانواده‌ها نباید اجازه دهند فرزندانشان از تحصیل بازبمانند.

لازم به توضیح است که در شهرستان آبیک 63 دانش‌آموز بازمانده از تحصیل وجود داشت که وضعیت 53 دانش‌آموز مشخص و به تحصیل بازگشتند و تکلیف 10 دانش‌آموز باقی‌مانده که تکلیفشان به زودی مشخص می‌شود.

در این جلسه گفته شد که در سه روستای اتانک، فالیزان و جزمه از توابع بخش مرکزی شهرستان آبیک گازکشی صورت گرفته ولی مدارس در نوبت تخصیص اعتبار قرار دارند.

اداره کل نوسازی و تجهیز استان قزوین قول مساعد داده‌اند که برای مدارس روستاهای چناسک و اصغرآباد از توابع بخش مرکزی شهرستان آبیک بخاری برقی و تابشی اختصاص دهند که البته این نوع بخاری‌ها به مدارس بالای سه کلاس درس تخصیص می‌یابد.

در یکی از مدارس شهرستان آبیک با توجه به اینکه استفاده از بخاری چکه‌ای ممنوع است، این نوع بخاری استفاده می‌شده که مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک گفت: رگلاتور لازم نصب و استاندارد صورت گرفته است و مشکلی وجود ندارد.

بخشدار بخش مرکزی شهرستان آبیک نیز در این جلسه ضمن اعلام آمادگی برای بازدید از مدارس و رفع مشکلات مدارس بخش مرکزی اظهار داشت: بخشداری مرکزی این آمادگی را دارد که به طور مشارکتی، مبلغ پنج میلیون ریال برای تجهیز آزمایشگاه، کتابخانه و نمازخانه مدارس این بخش اختصاص دهد.

مرتضی طاهرخانی افزود: لازم است بدانید در روستای انجیلاق، معضلی در محوطه مدرسه این روستا منتهی به کوچه، وجود داشت که با تخصیص 50 میلیون ریال اعتبار، جدول‌گذاری صورت گرفت و مشکل آبهای سطحی رفع شد.

وی از تخصیص چهار میلیون ریال اعتبار برای برنامه‌های هفته بسیج مدارس روستاهای بزرگ قشلاق و زیاران خبر داد و گفت: معلمان در خط مقدم تعلیم و تربیت قرار دارند.

این مسئول خاطرنشان کرد: به فرمایش یک استاد تعلیم و تربیت؛ باید بخوانیم تا بدانیم و بدانیم تا معتقد شویم و معتقد شویم تا عمل کنیم که عمل مظهر اعتقاد است و معلمان مصداق عملی این جملات هستند.

انتهای پیام/77006/خ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول