اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور بانوان استانداری هرمزگان تاکید کرد

لزوم آموزش‌های پایه‌ای و اساسی فرهنگ حقوق شهروندی برای بانوان

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان گفت: توجه به بعد فرهنگ حقوق شهروندی در اجتماع یکی از ضروریات است و باید در این زمینه، آموزش‌های پایه‌ای و اساسی برای بانوان جامعه اسلامی صورت گیرد.

لزوم آموزش‌های پایه‌ای و اساسی فرهنگ حقوق شهروندی برای بانوان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، پری صیادی پیش از ظهر امروز در حاشیه دوره آموزشی آشنایی با مبانی حقوق شهروندی و اهمیت رعایت حقوق و کرامت افراد در جامعه اسلامی که با حضور مشاوران امور بانوان فرماندار‌ی‌ها و دستگاه‌های اجرایی و کارکنان استانداری در مرکز آموزش و پژوهش استانداری برگزار شد، اظهار داشت: توجه به بعد فرهنگ حقوق شهروندی در اجتماع یکی از ضروریات است و باید در این زمینه، آموزش‌های پایه‌ای و اساسی برای بانوان جامعه اسلامی صورت گیرد.

وی اضافه کرد: دفتر امور بانوان و خانواده استانداری برنامه‌های مدونی را در این زمینه برنامه‌ریزی کرده است که از طریق مرکز آموزش و پژوهش برای بانوان دستگاه‌ها و فرمانداری‌ها آموزش و اطلاع‌رسانی می‌شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان توجه به حقوق شهروندی، را حق هر فرد در جامعه اسلامی دانست.

صیادی افزود: برای تامین حقوق شهروندی باید در دو حوزه آگاهی شهروندان و مسؤلان از حقوق خود و نظارت بر حسن عملکرد ادارات و دستگاه‌ها در راستای تحقق این حقوق، برنامه‌ریزی مناسبی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در جامعه اسلامی باید کرامت و ارزش والای انسان حفظ شود، اظهار امیدواری کرد: پس از اتمام این دوره، شاهد حرکت‌های جدی در سطح استان در راستای آشنایی مردم و تحقق حقوق شهروندی بوده و این برنامه در سطح شهرستان‌های استان، نیز به همت مسؤلان، مدیران استانی، توسط فرمانداری‌ها و مشاوران بانوان و به‌طور عموم برای همه اقشار جامعه به اجرا در آید.

در این کارگاه آموزشی مطالبی پیرامون مبانی حقوق شهروندی به منظور آشناسازی مردم به حقوق خود، جلب و بهره‌گیری از مشارکت‌های همگانی در زمینه حقوق شهروندی، آسیب شناسی و احصای موانع اجرای حقوق شهروندی، احصای قوائد زائد اداری و انعکاس حل آنها، بررسی مستمر وضعیت سلامت نظام اداری، حفظ و کرامت مردم و استفاده از شیوه‌های مناسب فرهنگی و تنظیم رابطه کریمانه محبت‌آمیز بین مجریان و عموم مردم، جلوگیری مدبرانه با برنامه‌ها و روش‌های علمی از تخلفات سازمان یافته و ممانعت از تقابل دستگاه‌ها با عموم مردم پرداخته شد.

انتهای پیام/88001/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول