اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتی خبر داد

وضعیت نامشخص تسهیلات بلاعوض کشاورزان خسارت دیده دشتی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتی گفت: تسهیلات بلاعوض برای کشاورزان خسارت دیده ناشی از زلزله هنوز وضعیت نامشخصی دارد.

وضعیت نامشخص تسهیلات بلاعوض کشاورزان خسارت دیده دشتی

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی، امرالله احمدی صبح امروز در نشست مدیریت بحران دشتی اظهار داشت: در جریان زلزله بیستم فروردین ماه امسال سه مورد سیل به وقوع پیوست و بخش کشاورزی متحمل خسارات زیادی شد.

وی افزود: با وجود پیگیری‌هایی که صورت گرفته تاکنون از 155 پرونده تنها چهار پرونده عملیاتی شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتی تاکید کرد: خواسته عموم کشاورزان و دامدارانی که واقعاً متحمل خسارت زیادی شده‌اند این است که در زمان کوتاه خسارات آنان پرداخت شود.

احمدی گفت: تسهیلات بلاعوض، که ما خیلی خوشحال و خوش‌بین بودیم هنوز وضعیت نامشخصی دارد و اگر کمکی به یک‌هزار کشاورز و دامدار می‌شد قطعاً دست این افراد باز بود که برخی از خسارات‌هایی که به سیل‌بندها و تاسیسات آنها شده است، جبران کنند.

وی گفت: کشاورزان و دامداران به دنبال تسهیلاتی هستند ولی تسهیلاتی وجود ندارد و مردم از این بابت ناراضی هستند.

احمدی یادآور شد: در حال حاضر نسبت به پرداخت تسهیلات بلاعوض ما دولت را درک می‌کنیم ولی تسهیلاتی هم که قرار بود پرداخت شود و حدود هفت ماه از این جریان می‌گذرد، انجام نشده است.

وی اضافه کرد: زمین‌ها و تاسیسات مردم تخریب شده و ما نتوانسته‌ایم کمکی به مردم کنیم و چنانچه به مردم بگوییم که بروید سیل‌بندها را اصلاح کنید می‌گویند به پول نیاز داریم اما واقعیت این است که هیچ چیز در اختیار ما نیست.

مدیر منابع آب شهرستان دشتی نیز گفت: با مسدود شدن مسیر دره شور روستای گنخک بیش از 100 درخت کهور خشک شده‌اند در حالی که بیش از 100 هکتار از اراضی ملی در این مسیر قرار دارند.

سید رضا هاشمی افزود: با حکم دادستانی مسیرهایی که توسط بعضی از کشاورزان مسدود شده بود مجدداً با همکاری خود کشاورزان بعضی از این مسیرها بازگشایی شد.

انتهای پیام/66001/س40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول