اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم همدان در مجلس مطرح کرد

ضرورت توجه به محتوای کتاب‌ها/ کتاب‌های ارزشمند در دسترس جوانان قرار گیرد

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: فکر و اندیشه انسان به ویژه نویسندگان در محتوای کتب اثرگذار است و راه هدایت یا ضلالت را به روی انسان می‌گشاید.

ضرورت توجه به محتوای کتاب‌ها/ کتاب‌های ارزشمند در دسترس جوانان قرار گیرد

ابراهیم کارخانه‌ای امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی و برپایی نمایشگاه سراسری کتاب همدان اظهار کرد: در گذشته کتابخانه‌های ارزشمندی در سطح شهر همدان بودند که کانون مراجعه علاقمندانی بود که به دنبال کتبی با محتوای ارزشی و فاخر بودند. 

وی گفت: در سال‌های اخیر شاهد افول دسترسی آسان به این کتاب‌ها بوده‌ایم که باید در این زمینه حساس بود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در گذشته کتابخانه‌های ارزشمندی در همدان فعال بودند که امروز شاهد کاهش آنها و در مواقعی تعطیلی آنها هستیم. 

وی گفت: دست‌اندرکاران فرهنگی باید به دنبال این باشند که کتاب‌های ارزشمند را در دسترس جوانان قرار دهند زیرا این امر موجب می‌شود کتاب‌های فروشی‌های زیادی در سطح شهر مستقر باشد.

کارخانه‌ای در ادامه با بیان اینکه مفاخر تاریخی جهان در قالب کتاب ماندگار می‌شوند، اذعان کرد: کشور ایران دانشمندان و مفاخر نام‌آوری را در دامان خود ‌پرورانده که در جهان ماندگار هستند. 

وی ادامه داد: میزان افتخار و سربلندی هر کشوری دانشمندان و نام‌آوران بزرگ آن سرزمین است که آثار آنها باید در قالب کتاب به نسل‌های بعدی انتقال یابد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: فرهنگ، تمدن و گنجینه‌های ارزشمند بشری در طول اعصار در قالب کتاب از یک نسل به نسل بعدی منتقل می‌شوند که در این راستا حرکت و پویایی یک جامعه از یک نسل به نسل بعدی منتقل و موجبات شکوه و عظمت آن نسل را فراهم می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه نقاط ضعف و قوت تاریخ در قالب یک کتاب شناخته می‌شود، افزود: با وجود اهمیت کتاب در پویایی یک جامعه اما روح حرکت یک جامعه بستگی به محتوای کتاب‌ها دارد.

کارخانه‌ای تصریح کرد: فکر و اندیشه انسان می‌تواند در محتوای کتاب‌ها اثرگذار باشد و راه هدایت یا ضلالت را به روی خود بگشاید که در این راستا باید به محتوای کتب توجه ‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه همدان شهر تاریخی و کهن و در عرصه علم و ادب پرافتخار است، یادآور شد: حکیم بوعلی سینا ارزشمندترین گنجینه‌های بشری را در قالب کتاب قانون به بشریت عرضه کرده و طی قرن‌ها نظر دانشمندان جهان را به خود جلب کرده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در پایان برپایی نمایشگاه بزرگ کتاب در هفته کتاب و کتابخوانی را ارج نهاد و افزود: در این نمایشگاه باید سعی شود کتاب‌هایی که اندیشه جوانان را زنده کرده و به سمت پویایی سوق می‌دهد، عرضه شود.

انتهای پیام/89003/ت30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول