اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بوشهر خواستار شد

تامین اعتبار لازم برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در استان بوشهر

امام جمعه بوشهر گفت: باید برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، مسئولان اعتبار مناسب بگذارند.

تامین اعتبار لازم برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری ظهر امروز در مراسم تجلیل از فعالان عرصه کتاب در بوشهر با تبریک فرا رسیدن هفته کتاب، از زحمات و تلاش‌هایی که در خصوص ترویج و سمت‌دهی جامعه به کتاب و مطالعه می‌شود، قدردانی کرد.

وی افزود: این نکته که خداوند اراده فرموده تا آخرین معجزه پیامبر خود را کتاب قرار دهد، دلیل روشنی است از  جایگاه رفیع کتاب و مقام خواندن و مطالعه. کتابی که نویسنده‌اش خداوند، واسطه‌اش پیامبر و مخاطبش انسان است و انجام و فرجام انسان و مسیر خوشبختی و سعادت او یا شقاوت و بدبختی را کاملاً مشخص کرده است.

امام جمعه بوشهر تصریح کرد: کدام معجزه چنین نسخه جاویدان و بی‌تغییری را برای انسان‌ها پیچیده است. خداوند به نوعی در قرآن به عنوان یک سند بالادستی بی‌مانند، زندگی انسان و طرح سبک زندگی شایسته او را ریل‌گذاری کرده است.

وی با بیان اینکه باید برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، مسئولان اعتبار مناسب بگذارند، خاطرنشان کرد: شاید برای نخستین‌بار بود که یک همایش فرهنگی با چنین استقبالی روبرو می‌شد به گونه‌ای که با وجود اضافه کردن تعداد زیادی صندلی به سالن باز هم تعداد زیادی از شرکت‌کنندگان جایی برای نشستن نیافتند.

رونمایی از 2 جلد کتاب نوبرانه

در این همایش کتاب‌های حکایت‌های حکمت‌آمیز نوشته محمد آرمین و کتاب ماجراجوهای نوجوانان نوشته خانم صفری مسئول کانون‌های ادبی استان بوشهر، توسط حضرت آیت‌الله صفایی‌بوشهری نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه بوشهر رونمایی شدند.

حضور گسترده اساتید و دانشجویان رشته کتابداری دانشگاه‌های بوشهر بخصوص دانشگاه خلیج فارس و علوم پزشکی بوشهر در این همایش چشمگیر بود.

انتهای پیام/66006/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول