اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان:

راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه در مکان‌های پرتردد‌

معاون مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان گفت: راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه در مکان‌های پرتردد‌ در راستای تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری به منظور ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی صورت می‌گیرد.

راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه در مکان‌های پرتردد‌

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، همزمان با سومین روز از بیست و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی، صبح امروز ‌‌ایستگاه مطالعه‌ بیمارستان فاطمة‌الزهرا (س) کرمان افتتاح شد.

ابراهیم کمالی معاون مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان در این مراسم اظهار داشت: راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه در مکان‌های پرتردد‌ در راستای تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری به منظور ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه ایستگاه‌های مطالعه موجبات دسترسی آسان مردم به کتاب را فراهم می‌کنند، افزود: ایستگاه مطالعه‌ بیمارستان فاطمة‌الزهرا (س) کرمان‌ دهمین ایستگاه مطالعه در شهر کرمان است.

کمالی با اشاره به افتتاح ایستگاه مطالعه جانمایی شده در بیمارستان ارجمند کرمان گفت: در هر ایستگاه مطالعه 25 عنوان کتاب در زمینه‌ها و رده‌های سنی مختلف و از هر عنوان 30 جلد قرار داده می‌شود.

وی تصریح کرد: علاقمندان به کتاب ‌می‌توانند پس از مطالعه کتاب مورد نظر خود آن را به یکی از ایستگاه‌های داخل یا خارج استان برگردانند و یا در صورت تمایل به استفاده دائمی از آن، مبلغ پشت جلد را به شماره حساب مربوطه واریز کنند.

کمالی خاطر نشان کرد: ایستگاه‌های مطالعه به صورت مستمر توسط کارشناسان کتابخانه‌های عمومی استان شارژ ‌و کتاب‌های جدیدی جایگزین آنها می‌شود.

‌رئیس بیمارستان فاطمة الزهرا (س) کرمان نیز با قدردانی از نهاد کتابخانه‌های عمومی استان در راه‌اندازی‌ ایستگاه مطالعه این اقدام را حرکتی ارزشمند دانست و گفت: این حرکت فرهنگی باید در سطح استان، شهرستان‌ها و بخش‌ها نهادینه شود.

سید‌علی مقدمی ابراز داشت: اینگونه اقدامات علاوه بر اینکه خلأ مطالعه در جامعه را‌ بهبود می‌بخشد، وقت انتظار پزشک و بیمار به بطالت سپری نمی‌شود و با افزایش علم و دانش، تأثیرات روحی و روانی خوبی دارد.

به گزارش فارس در حال حاضر 17 ایستگاه مطالعه در سطح استان کرمان راه‌اندازی شده و به گفته مسئولان اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان تا پایان سال جاری ایستگاه‌های مطالعه به حدود 40 مورد افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/80017/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول