اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول تولیت آستان شهدای گمنام نکا خبر داد

راه‌اندازی گنجینه دفاع مقدس در مزار شهدای گمنام

مسئول تولیت آستان شهدای گمنام نکا از راه‌اندازی گنجینه دفاع مقدس در جوار مزار شهدای گمنام نکا خبر داد.

راه‌اندازی گنجینه دفاع مقدس در مزار شهدای گمنام

به گزارش خبرگزاری فارس از نکا،احمد زلیکانی صبح امروز در مراسم بزرگداشت آزادسازی سوسنگرد در جوار شهدای گمنام نکا اظهار داشت: آنچه در طول هشت سال دفاع مقدس اتفاق افتاد دلاورمردی رزمندگان، شجاعت و ایستادگی‌شان در برابر دشمن بوده است.

این راوی دفاع مقدس ادامه داد: آزادسازی سوسنگرد همچون آزادسازی خرمشهر تنها فتح یک شهر نبود بلکه رزمندگان ایران اسلامی را نجات دادند و در این نبرد بیش از یک‌هزار نفر از نیروها و رزمندگان ما به شهادت رسیدند.

وی گفت: از 24 شهید مازندرانی در آزادسازی سوسنگرد سهم نکا یک شهید بوده است و شهید «صفرعلی علی‌نژاد» در سوسنگرد به شهادت رسید که نام و یادش را گرامی می‌داریم.

زلیکانی با تاکید بر محور ولایتمداری در جامعه افزود: آنچه امروز دشمن را بیش از گذشته ناامید کرده است، ولایتمداری مردم و ایستادگی در برابر تهدیدها است.

وی با اشاره به فضای موجود در بوستان شهدای گمنام نکا یادآور شد: در این فضای متبرک دو شهید گمنام 19 و 24 ساله مدفون هستند که بعد از گذشت 25 سال به این مکان آمده‌اند و باعث نورانیت شهر و دیار ما شدند.

زلیکانی خاطرنشان کرد: این مکان مقدس با ایجاد ماکت‌های مصنوعی از منطقه جنگی،جوانان را با فضای معنوی راهیان نور آشنا می‌کند.

این یادگار هشت سال دفاع مقدس ادامه داد: گنجینه دفاع مقدس نیز در جوار بارگاه شهدای گمنام در این مکان دایر است.

این راوی دفاع مقدس ادامه داد: پوتین،چفیه،قمقمه،نارنجک و بسیاری از وسایل شهدا در این مکان به نمایش درآمده که حتی خون شهدای ما هنوز بر این چفیه‌ها باقی مانده است.

وی گفت: تداوم راه شهدا با حضور در مزار شهدا، توجه به وصایای شهدا، عمل به آن میسر است که باید با ولایت‌پذیری و ولایتمداری در این راستا گام برداریم.

انتهای پیام/86002/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول