اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی سازمان ملی استاندارد:

تعامل با دیگر کشورها در زمینه کالا در گرو توجه به استاندارد است

معاون برنامه‌ریزی سازمان ملی استاندارد گفت: تعامل با دیگر کشورها در زمینه کالا و مبادلات بازرگانی در گرو توجه به استاندارد است.

تعامل با دیگر کشورها در زمینه کالا در گرو توجه به استاندارد است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، بعد از ظهر امروز مراسم بزرگداشت روز ملی کیفیت و تجلیل از برگزیدگان این عرصه با شعار «کیفیت همه چیز نیست، اما هر چیز بی کیفیت نیست» برگزار شد.

علی اباذری، معاون برنامه‌ریزی سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه استاندارد و کیفیت، لازم و ملزوم یکدیگر هستند، اظهار کرد: استاندارد و کیفیت همزاد بشریت است.

وی با بیان اینکه از گذشته ایرانیان همواره به کیفیت توجه داشته‌اند، افزود: با طلوع اسلام در کشور، اعتقادات فرهنگی و ملی با مایه‌های مذهبی و دینی همراه ‌شد و کیفیت علاوه بر یک رویکرد اجتماعی به عنوان یک ارزش و وسیله‌ برای کسب صواب و اعتبار در روز آخرت مورد توجه قرار گرفت.

معاون برنامه‌ریزی سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه واژه‌های «قدر و میزان و مکیال» بارها در قرآن به کار رفته است، ادامه داد: امام علی(ع) در آخرین لحظات عمر پر برکت خود مردم را به تقوای الهی و رعایت نظم و کیفیت در کار توصیه می‌کنند و این امر اهمیت موضوع را در برابر ما به عنوان پیروان آن امامان بزرگوار دوچندان می‌کند.

وی افزود: برای اینکه بدانیم استاندارد و کیفیت چقدر مهم است باید احکام حقوق شهروندی و سلامت بهداشتی و ایمنی را به خوبی در نظر گرفته و در حوزه محیط زیست، مبلمان شهری، اقتصاد، خدمات به استانداردها توجه کنیم.

اباذری با بیان اینکه وارد کنندگان کشور با واردات کالاهای بی‌کیفیت چینی و غیر استاندارد نباید به فکر منافع مقطعی خود هستند، افزود: صادرکنندگان نیز نباید در صادرات محصولات خود فقط به دوره محدودی توجه کنند بلکه باید به فکر حفظ بازارهای موجود خود باشند و منافع بلندمدت خود را در نظر گیرند.

وی با بیان اینکه 23 هزار سند ملی استاندارد در راستای استانداردسازی و کیفیت در سطح ملی و بین‌المللی تدوین شده، خاطرنشان کرد: استفاده حداکثری از مواد اولیه و تولیدات کشور، تعامل با بخش خصوصی و همچنین تعامل با دیگر کشورها در زمینه بازرگانی همه در گرو توجه به استاندارد است.

معاون تدوین و ترویج سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه در سطح نرم‌افزاری با تهیه چنین توانی توانسته‌ایم رتبه یک را در منطقه کسب کنیم، افزود: با صدور پروانه‌های کارشناسی از بخش خصوصی بهره می‌بریم و در بخش ترویج و آموزش نیز تلاش شده از تمام ظرفیت‌ها استفاده شود. 

وی با بیان اینکه فرهنگ‌سازی نیازمند مشارکت مردم است، اظهار کرد: همان گونه که در جنگ هشت ساله موفق شدیم، با تلاش مداوم در استاندارد سازی و ارتقا کیفیت کالاهای داخلی نیز موفق می‌شویم.

اباذری تصریح کرد: دانشگاهیان و دانشمندان باید کمک کنند و صاحب‌نظران نیز باید به این عرصه ورود پیدا کنند، ما 20 هزار کارشناس در سطح کشور داریم که از این تعداد اگر 10 درصد نیز در زمینه تدوین سند به ما کمک کنند ما تا پایان سال دو هزار سند استاندارد خواهیم داشت.

وی با اشاره سخنان شفیعی مدیرکل استاندارد استان اصفهان مبنی بر حضور نداشتن صنایع استان در میان برگزیدگان ملی کیفیت ابراز امیدواری کرد صنایع استان با توجه به ظرفیت‌های فراوان آن حضوری چشمگیر در سطح ملی داشته باشند.

انتهای پیام/2301/ذ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول