اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره استاندارد کنگان خبر داد

صدور 741 فقره اظهارنامه وارداتی ملوانی توسط استاندارد کنگان

رئیس اداره استاندارد کنگان از صدور 741 فقره اظهارنامه وارداتی ملوانی توسط استاندارد کنگان خبر داد.

صدور 741 فقره اظهارنامه وارداتی ملوانی توسط استاندارد کنگان

مصطفی رامشی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کنگان اظهار داشت: رعایت استاندارد در بخش‌های مختلف جامعه بسیار مهم و ارزشمند است و بدون رعایت استانداردها به پیشرفت و توسعه نمی‌رسیم.

وی ادامه داد: استانداردها حاصل اجماع نظرات کارشناسان هستند و نقش به‌سزایی در زندگی روزمره انسان‌ها در بخش‌های مختلف از جمله صنایع آب، برق و انرژی، حمل و نقل، تغییرات آب و هوایی و ایمنی ایفا می‌کنند.

رئیس اداره استاندارد کنگان خاطرنشان کرد: امروزه جامعه جهانی با تغییر بازارهای جهانی و رفع متوازن چالش‌های اقتصادی کلان، چالش تغییرات آب و هوایی و سایر چالش‌ها مواجه است و استانداردها با تشریح مشخصات، ویژگی‌ها و سایر ملاحظات با ایجاد توانمندی در محیط‌های تجاری، شتاب فزاینده در گسترش رشد اقتصادی و کمک به تعدیل و تنظیم آب و هوا، ابزارهای مؤثری در هدایت به سوی تغییر مثبت هستند.

این مسئول با اشاره به عملکرد اداره استاندارد کنگان در سال جاری، تصریح کرد: صدور تعداد شش فقره اظهارنامه صادراتی و همچنین صدور تعداد 892 فقره اظهارنامه وارداتی از جمله اقدامات این اداره در سال جاری است.

رامشی از صدور 741 فقره اظهارنامه وارداتی ملوانی در کنگان خبر داد و ابراز داشت: از مجموع 892 اظهارنامه وارداتی در کنگان، تعداد 151 فقره اظهارنامه تجاری و 741 فقره اظهارنامه ملوانی است.

وی از صدور 151 گواهی منطبق با استاندارد در کنگان خبر داد و متذکر شد: امسال تعداد 151 گواهی انطباق با استاندارد(COC) به ارزش ارزی 8 میلیون دلار و ارزش ریالی بیش از 20 میلیارد ریال صادر شده است.

رئیس اداره استاندارد کنگان اضافه کرد: این تعداد گواهی به وزن 4 هزار تن صادر شده و مبلغ 671 میلیون ریال بابت کارمزد خدماتی هشت در هزار اخذ شده است.

رامشی با اشاره به تعیین ماهیت کالا در این شهرستان نیز بیان کرد: تعداد 374 نمونه کالا مورد آزمون تعیین قرار گرفت و نتایج آن به گمرکات مورد نظر ارسال شده است.

وی عنوان کرد: همچنین امسال تعداد 11 محموله صادراتی فراورده‌های نفتی مورد بازرسی و نمونه‌برداری قرار گرفته و تعداد 17 محموله کالاهای صادراتی و وارداتی نیز مورد بازرسی قرار گرفت.

رئیس اداره استاندارد کنگان تأکید کرد: همچنین تاکنون تعداد 323 نمونه کالا برای آزمون به آزمایشگاه‌های مربوطه ارسال شده است.

این مسئول در پایان اذعان داشت: از تمام توان و ظرفیت موجود برای انجام وظایف محوله بهره می‌بریم و هیچ فرصتی را هدر نخواهیم داد.

انتهای پیام/2451/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول