اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار قزوین خبر داد

تشکیل جلسه کمیته راهبردی پروژه بزرگراه قزوین ـ الموت ـ تنکابن

معاون امور عمرانی استاندار قزوین از تشکیل جلسه کمیته راهبردی پروژه بزرگراه قزوین ـ الموت ـ تنکابن خبر داد.

تشکیل جلسه کمیته راهبردی پروژه بزرگراه قزوین ـ الموت ـ تنکابن

منوچهر حبیبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به اهداف تشکیل جلسه کمیته راهبردی پروژه بزرگراه قزوین ـ الموت ـ تنکابن اظهار داشت: از اهداف این کمیته این است که علاوه بر تبیین اهمیت این پروژه اثراتی را که در اقتصاد حوزه ملی و استانی دارد را برای سطوح مدیریتی مشخص و اطلاع‌رسانی کند.

وی افزود: وظایف دیگر این کمیته شناسایی آسیب‌های احتمالی در حوزه محیط زیست، منابع طبیعی و تصرف اراضی است تا کم‌ترین آسیب را از این حوزه داشته باشیم.

معاون امور عمرانی استاندار قزوین اضافه کرد: همچنین این کمیته وظیفه دارد در خصوص امکانات بالقوه و مجوزهایی را که در این محور در اقتصاد مردم و منطقه تأثیر می‌گذارد، شناسایی و برنامه‌ریزی کند.

حبیبی تصریح کرد: از اهداف و وظایف این کمیته تسهیل امور و صدور مجوز از سوی دستگاه‌‌‌‌های متولی است.

گفتنی‌است؛ پروژه قزوین ـ الموت ـ تنکابن با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد تومان با شش پیمانکار و شرکت بزرگ در تمامی محورها با طول قریب به 15 کیلومتر فعال هستند و قطعه اول آن ظرف یکسال آینده و تمام محور هم برابر برنامه زمان‌بندی قرار است که ظرف سه سال آینده به اتمام برسد.

حدود 20 تونل با 11 کیلومتر راه نیز در این مسیر احداث می‌شود.

بازدید سفرای کشورهای اکو از پروژه راه‌آهن قزوین ـ رشت

منوچهر حبیبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین در خصوص بازدید 50 تن از سفرای کشورهای عضو اکو از پروژه راه‌آهن قزوین ـ رشت اظهار داشت: این گروه شامل تعدادی از سفرای سرکنسول و مقامات ارشد کشورهای عضو اکو، مسئولان وزارت راه و شهرسازی و راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، محمدنادر محمدزاده مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین است.

وی با اشاره به روند اجرای پروژه راه‌آهن قزوین ـ رشت افزود: طرح راه‌آهن قزوین ـ رشت مهم‌ترین پروژه ریلی کشور به شمار می‌رود که نقش مهمی در ترانزیت کالا از کشورهای حوزه شمال به کشورهای حوزه خلیج فارس ایفا می‌کند.

معاون امور عمرانی استاندار قزوین بیان کرد: بنابر این این پروژه نقش مهمی در حمل و نقل ریلی، مسافری و اتصال دریای خزر به خلیج فارس دارد.

حبیبی عنوان کرد: پروژه ملی راه‌آهن قزوین ـ رشت از ایستگاه سیاه چشمه تا شهر رشت 164 کیلومتر طول دارد که 40 کیلومتر آن دو خطه است.

به گفته این مسئول 30 کیلومتر این مسیر تاکنون ریل‌گذاری شده و تاکنون برای اجرای آن 700 میلیارد تومان هزینه شده است.

معاون امور عمرانی استاندار قزوین با بیان اینکه در حال حاضر 85 درصد زیرسازی این طرح به پایان رسیده است، عنوان کرد: برای تکمیل این پروژه یک هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

حبیبی خاطرنشان کرد: بازدید مهمانان خارجی از این پروژه به دلیل اهمیت نقش این شبکه ریلی در جابه‌جایی کالا و مسافر صورت می‌گیرد.

کشورهای افغانستان، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان، قرقیزستان، ازبکستان، تاجیکستان، پاکستان، ترکیه و جمهوری اسلامی ایران عضو اکو هستند.

شایان ذکر است در این سفر سفرا و هیئت‌هایی از ترکمنستان، افغانستان، ازبکستان، جمهوری آذربایجان، پاکستان از اعضای اکو و کنسول روسیه و فنلاند نیز حضور دارند.

انتهای پیام/2667/ی40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول