اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با توجه به ورود سامانه بارشی صورت می‌گیرد

بازگشت بارش، وزش باد و افت دما به زنجان

رئیس اداره آمار اداره کل هواشناسی استان زنجان از ورود یک سامانه بارشی به استان زنجان خبر داد و گفت: این سامانه بارشی از ظهر روز سه‌شنبه در زنجان فعالیت خود را آغاز می‌کند.

بازگشت بارش، وزش باد و افت دما به زنجان

احد یاغموری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان وضعیت جوی استان زنجان را طی امروز و فردا صاف تا قسمتی ابری پیش‌بینی کرد و اظهار داشت: مه گرفتگی پدیده غالب دو روز آینده در سطح استان بوده است.

وی از ورود یک سامانه بارشی به استان زنجان خبر داد و افزود: این سامانه بارشی از ظهر روز سه‌شنبه در زنجان فعالیت خود را آغاز و تا روز پنجشنبه ادامه می‌یابد.

رئیس اداره آمار اداره کل هواشناسی استان زنجان اضافه کرد: آسمان تمام ابری، وزش شدید باد و بارش برف و باران را پدیده غالب ظهر سه‌شنبه تا پنجشنبه اعلام و اضافه کرد: دمای بیشینه برخی نقاط بین چهار تا هشت درجه کاهش می‌یابد.

این کارشناس هواشناسی میزان بارش‌های 24 روز گذشته از آبان ماه سال جاری را در شهر زنجان 65 میلی‌متر اعلام کرد و افزود: طی این مدت 73 میلی‌متر باران در شهرستان خرم‌دره باریده است.

یاغموری میزان بارش آبان ماه شهرستان خدابنده را 60 میلی‌متر اعلام و اضافه کرد: طی این مدت 29 میلی‌متر باران در ماهنشان باریده است.

وی میزان بارش‌های شهرستان آب‌بر را تا 24 آبان ماه 40 میلی‌متر عنوان کرد و گفت: بارش‌های گرماب طی این مدت 32 میلی‌متر گزارش شده است.

رئیس اداره آمار اداره کل هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه میزان بارش‌های آبان ماه سال جاری نسبت به سال گذشته هشت درصد کاهش را نشان می‌دهد، عنوان کرد: این میزان بارش در مقایسه با میانگین بلندمدت 60 درصد افزایش یافته است.

این کارشناس هواشناسی میانگین بلند مدت بارش‌ها را در استان زنجان 32 میلی‌متر اعلام و اضافه کرد: این میزان بارش در سال گذشته 56 میلی‌متر بوده است.

یاغموری ادامه داد: میانگین بارش باران در آبان ماه سال جاری 52 میلی‌متر برای استان زنجان گزارش شده است.

وی با بیان اینکه وضعیت خشکسالی قبل از آبان استان زنجان با بارش‌های این ماه تا حدودی جبران شده اذعان داشت: تحلیل کشاورزی و تاثیر گذاری آن باید توسط متخصصان امور انجام شود.

انتهای پیام/73004/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول