اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی ریگان خبر داد

عضویت 1200 نفر در کتابخانه عمومی ریگان

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ریگان گفت: یک هزار و 200 نفر در کتابخانه عمومی ریگان عضو شده‌اند.

عضویت 1200 نفر در کتابخانه عمومی ریگان

به گزارش خبرگزاری فارس از ریگان، ولی‌الله موسی‌زاده صبح امروز به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در دیدار با فرماندار ریگان اظهار داشت: در شهرستان ریگان دو کتابخانه عمومی وجود دارد که یکی از این کتابخانه‌ها در گنبکی و دیگری در بخش مرکزی است.

وی افزود: در کتابخانه عمومی شهر ریگان 14 هزار جلد کتاب وجود دارد که در این کتابخانه بیش از یک هزار و 200 نفر عضو فعال این مجموعه شده‌اند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ریگان بیان داشت: کتابخانه مشارکتی بخش گنبکی شهرستان ریگان هم سال گذشته راه‌اندازی شد و از مراجعه علاقه‌مندان به کتاب و مطالعه از مسافت 25 کیلومتری به مرکز شهرستان جلوگیری به عمل آمد.

موسی‌زاده از پیشرفت 50 درصدی ساختمان کتابخانه عمومی ریگان خبر داد و افزود: این ساختمان با زیربنای 400 متر مربع در دو طبقه ساخته می‌شود.

وی افزود: دو کتابخوان فعال کودک در ریگان وجود دارد که این کودکان با مطالعه 10 کتاب در روز کتابخوانان کودک برتر شهرستان ریگان هستند.

موسی‌زاده ابراز داشت: به دلیل استقبال، تشویق و ترغیب کودکان به امر مطالعه از سال گذشته تاکنون 15 درصد به کتابخوانان کودک شهرستان افزوده شده است.

فرماندار ریگان با تبریک هفته کتاب و کتابخوانی گفت: یکی از رسالت‌ها و ماموریت‌های اصلی نهاد کتابخانه‌های عمومی افزایش سرانه مطالعه از طریق افزایش اندازه شاخص‌های آماری پایه و پیرو است.

مجید اعتمادی افزود: با افزایش اعضای یک کتابخانه می‌توان سرانه عضویت را بالا برد یعنی با افزایش یک شاخص پایه می‌توان شاخص‌های پیرو را نیز همسوی آن رشد داد که نهایتا منجر به افزایش سرانه مطالعه می‌شود.

وی افزود: اهمیت کتاب و کتابخوانی این است که با نهادینه کردن عادت به مطالعه در همه تفکرات، اندیشه‌ها و دل‌ها اقدام شود تا با همگانی کردن شور، شوق و عشق به کتاب و کتابخوانی این امر در جامعه استمرار داشته باشد.

انتهای پیام/80014/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول