اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کتابخانه‌های عمومی گچساران عنوان کرد

امانت بیش از 206 هزار جلد کتاب به مراجعه‌کنندگان کتابخانه‌های گچساران

رئیس کتابخانه‌های عمومی گچساران گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 206 هزار و 618 جلد کتاب به افراد متقاضی و مراجعه ‌کننده به کتابخانه‌های این شهرستان امانت داده شده است.

امانت بیش از 206 هزار جلد کتاب به مراجعه‌کنندگان کتابخانه‌های گچساران

سید فاضل شکرالله‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران با اشاره به آغاز هفته کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: اگر چه امروز دوران روزگار دانش، تعقل، فرهنگ و تکنولوژی به شمار می‌رود اما هنوز هم کتاب از بهترین وسایل ایجاد ارتباط، تفهیم و تفاهم به شمار می‌رود.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی گچساران افزود: بدن انسان بنا به طبیعت، نیازمند آب و غذا برای ادامه حیات و پیشرفت فیزیکی خود است اما در این میان روح انسان نیز مانند جسم به تغذیه متناسب خود که همان مطالعه و کتابخوانی است، نیاز دارد.

شکرالله‌زاده با اشاره به معجزه جاودان پیامبر اکرم(ص) تصریح کرد: تفاوت معجزات دیگر پیامبران با معجزه پیامبر اکرم(ص) در این است که معجزه دیگر پیامبران برای امتی خاص بوده و به اتمام رسیده است.

وی یادآور شد: اما معجزه پیامبر اسلام(ص) در قالب کتاب قرآن برای همه عصرها خلق شده و تاکنون نیز در اختیار همگان قرار دارد.

رئیس کتابخانه‌های گچساران با اشاره به وضعیت کتاب و کتابخوانی در این شهرستان ابراز کرد: در حال حاضر به ازای هر 12 هزار نفر؛ یک باب کتابخانه و به ازای هر 10 نفر 13 جلد کتاب در کتابخانه‌های گچساران وجود دارد.

شکرالله‌زاده ادامه داد: البته این آمار بدون احتساب کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های مساجد و کانون‌های فرهنگی است.

وی با بیان این‌که به ازای هر 100 نفر 13 متر فضا برای کتابخوانی در گچساران وجود دارد، بیان کرد: در حال حاضر افزون بر دو هزار و 950 نفر عضو فعال از کتابخانه‌های گچساران استفاده می‌کنند.

شکرالله‌زاده عنوان کرد: افزون بر 92 هزار منبع در کتابخانه‌های گچساران وجود دارد و بیش از 206 هزار و 618 جلد کتاب نیز به افراد متقاضی دریافت کتاب در کتابخانه‌های گچساران، کتاب امانتی داده شده است.

انتهای پیام/82014/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول