اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با گرامیداشت هفته ملی کتاب

بیست و نهمین کتابخانه عمومی اراک افتتاح شد

همزمان با گرامیداشت هفته ملی کتاب بیست و نهمین کتابخانه عمومی اراک در کوی علی ابن ابیطالب (ع) این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

بیست و نهمین کتابخانه عمومی اراک افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی ظهر امروز در مراسم راه‌اندازی این کتابخانه گفت: برنامه‌های هفته ملی کتاب با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی در سطح استان به اجرا در می‌آید.

محمدحسین مطیعی افزود: برگزاری مراسم تجلیل از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی، اهدای کتاب به کتابخانه‌ها، افتتاح کتابخانه‌ها در سطح شهرها و روستاها، برگزاری مسابقات کتابخوانی و ... بخشی از برنامه‌های هفته ملی کتاب است.

وی با اشاره به راه‌اندازی بیست و نهمین کتابخانه عمومی شهرستان اراک اظهار کرد: عملیات ساخت این کتابخانه از سال 1389 در زمینی به مساحت 180 مترمربع آغاز شد که به دلیل نبود اعتبار تکمیل آن به صورت دوره‌‌ای متوقف و در نهایت به پایان رسید.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون به منظور تجهیز این کتابخانه 2 هزار و 500 جلد کتاب تهیه شده است.

مطیعی همچنین از پایان عملیات ساخت کتابخانه شهرک الغدیر اراک خبر داد و افزود: این کتابخانه نیز به زودی مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

امام جمعه موقت اراک نیز بر لزوم ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه تاکید کرد و گفت: همه دستگاه‌های فرهنگی باید ترویج فرهنگ کتابخوانی را از وظایف مهم خود دانسته و در این راه تلاش کنند.

حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی‌پور با اشاره به اینکه کتابداران پیام‌آوران فرهنگی جامعه بوده و با کار و فعالیت خود پویایی کشور را رقم می‌زنند، افزود: توسعه فرهنگ کتابخوانی لازمه توسعه پایدار است و باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه رشد تمدن در هر ملت در گروی فرهنگ غنی مطالعه و توجه به اندیشه‌های مکتوب اندیشمندان است، تصریح کرد: مطالعه کتاب موجب آشنایی با افکار و اندیشه‌های گذشتگان، بزرگان و اندیشمندان می‌شود که این مسئله نتایج و برکات بسیار ارزشمندی به همراه دارد.

امام جمعه موقت اراک با اشاره به نقش مطالعه در کاهش آسیب‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: افزایش فرهنگ مطالعه در جامعه کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی و اخلاقی را به دنبال داشته و راه درست زندگی کردن را به جامعه آموزش می‌دهد.

انتهای پیام/87010/ز30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول