اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اردبیل:

خرید کتاب باید در سبد خانواده‌ها وارد شود

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اردبیل گفت: تا زمانی که خرید کتاب وارد سبد کالایی خانوارها نشود امکان توسعه و توجه به این حوزه غیرممکن است.

خرید کتاب باید در سبد خانواده‌ها وارد شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نادر سقا عصر امروز در جلسه برگزاری هفته کتاب و کتاب‌خوانی در کانون‌های مساجد در اردبیل اظهار داشت: ما به مناسبت گرامیداشت بیست و یکمین دوره هفته کتاب و کتاب‌خوانی برنامه‌های متنوعی را در سطح استان و با محوریت کانون‌ها برگزار می‌کنیم که امیدواریم مخاطبان از آن استفاده کنند.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری «هیچ چیز جای کتاب را پر نمی‌کند» تصریح کرد: به منظور گرامیداشت هفته کتاب و کتاب‌خوانی برنامه‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شده که می‌توان به تشکیل جلسه بزرگداشت هفته کتاب و کتاب‌خوانی با حضور امام جماعت، مدیر مسئول، شورای مرکزی، کتابداران و اعضا با تاکید بر بهره‌مندی از حضور قرآن به عنوان بهترین و جامع‌ترین کتاب در همه عرصه‌های زندگی اشاره کرد.

سقا خاطرنشان کرد: فهرست‌نویسی و کدگذاری، نظافت و غبارروبی کتاب، تفکیک کتب مفید از غیر مفید و کهنه، افزایش ساعت کار کتابخانه و عضویت رایگان اعضا در هفته کتاب را از دیگر برنامه‌های این هفته اعلام کرد.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در طول این هفته معرفی کتب مفید در حوزه‌های مختلف دینی، فرهنگی، اجتماعی، علمی و... از میان کتب موجود در کتابخانه مسجد به صورت نمایشگاهی به ویژه کتب مربوط به اهل بیت (ع) و فرهنگ عاشورا انجام می‌شود.

وی از تشکیل هسته‌های کتاب‌خوانی و مباحثه به ویژه در موضوعات محرم و امام حسین (ع) خبر داد و بیان کرد: تقدیر از خیرین و اهدا‌کنندگان کتاب، اعضای فعال کتابخانه و کتابدار در بین‌الصلاتین، برگزاری مسابقه تلخیص کتاب با عنوان سیره صالحان از بین کتاب‌های موجود در کتابخانه‌ها از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده در این هفته است.

سقا در ادامه یادآور شد: نصب آیات، احادیث و فرازی از فرمایشات حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در مورد کتاب و کتاب‌خوانی در محله و مسجد و جمع‌آوری کتب اهدایی از منازل و ترغیب نمازگزاران به اهدای کتاب به کتابخانه مساجد در طول این هفته تدارک دیده شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان تجدید پیمان کتابداران و اعضای کتابخانه با شهدای والامقام و امام شهیدان در اولین شب جمعه هفته بزرگداشت کتاب را به همراه غبارروبی مزار آنها یادآور شد و گفت: انعکاس اخبار، رویدادها و ارائه عملکرد هفته کتاب به امور کتابخانه‌های دبیرخانه کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان به صورت لوح فشرده و مستند و دعوت از مسئولان جهت بازدید از کتابخانه مسجد در این ایام تدارک دیده شده است.

وی افزود: ما همکاری نزدیکی را در برگزاری مسابقه پیامکی پرتوی از انوار حسینی که به همت دبیرخانه و کانون فرهنگی، هنری شهید علایی انجام می‌شود، داریم.

سقا در پایان سخنان خود تصریح کرد: انتظار می‌رود با توجه به اهمیت موضوع و عمل به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه مفید، مدیر مسئولان کانون‌ها تمهیدات لازم را جهت اجرای هر چه بهتر این برنامه‌ها فراهم کنند.

انتهای پیام/62007/ش40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول