اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با تاسوعای حسینی

تعزیه حضرت علی‌اکبر در بردخون اجرا شد

همزمان با تاسوعای حسینی تعزیه حضرت علی‌اکبر(ع) در شهر بردخون اجرا شد.

تعزیه حضرت علی‌اکبر در بردخون اجرا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، یکی از اساتید دانشگاه بوشهر در این آیین با اشاره به ماندگاری نهضت عاشورا در طول تاریخ، اظهار داشت: امام حسین(ع) در قیام خود به هیچ چیز جز رضایت و تقرب الهی نمی‌اندیشید و براساس وظیفه خدایی خویش و با هدف احیای اسلام و جلوگیری از انحراف در دین و زنده کردن سنت نبوی و روشن کردن این قضیه که اسلام راستین غیر از آن اسلامی است که بنی‌امیه و دیگران در جامعه مطرح کرده‌اند، قیام کرد و برای همیشه بر مکاتب و مذاهب خارج از مسیر اهل بیت(ع) خط بطلان کشید.

مجید عابدی ادامه داد: به نظر می‌رسد عامل اصلی ماندگاری نهضت عاشورا، جامعیت همه فضیلت‌ها و مانعیت تمام رذالت‌ها در این نهضت است؛ یعنی معمار این انقلاب، براساس طرح و نقشه دقیق و کامل خود با گزینش افراد بی‌بدیل از همه اقشار جامعه و مشارکت فعال و تعیین‌کننده آنها در فرایند نهضت؛ تمام ارزش‌های الهی و انسانی را به طور کامل جمع‌آوری و در ساختمان عاشورا به صورت دائمی و همیشگی، به نمایش گذاشت و اجازه نداد که جزئی‌ترین عیب و نقصی در این نمایشگاه وجود داشته باشد.

وی اضافه کرد: مبارزه با ظلم، مهم‌ترین مبنای فکری در فرهنگ انقلاب کربلا است و از آن جا که مظلومان جهان در میان توده‌های مردمی تحت ستم قرار دارند، این مبنای فکری بر مدار عمومی جهان صرف نظر از اعتقاد دینی آنها است و بی‌تردید بر اساس چنین بینشی است که نهضت عاشورا می‌تواند مبنای یک مدل حرکتی در جهان اسلام و خارج از آن قرار گیرد.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: عواملی نظیر اراده و مشیت الهی، وعده الهی برای ماندگاری شهیدان،اخلاص و انگیزه الهی در خلق حماسه عاشورا، نقش رسول خدا در ماندگاری عاشورا، نقش اهل بیت در ماندگاری عاشورا، نقش برجسته علما در ماندگاری و پویایی عاشورا، تلاش بی‌وقفه مؤمنین و مؤمنات در ماندگاری عاشورا باعث ماندگاری و بقای نهضت حسینی شد تا مظلومان تاریخ با الگو گرفتن از آن در برابر ظالمان پایداری کنند.

در ادامه تعزیه حضرت علی‌اکبر(ع) در محل هیئت متوسلین اباعبدالله‌الحسین(ع) اجرا شد که با استقبال بسیار زیاد مردم روبه‌رو شد و محل اجرای مراسم مملو از مشتاقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بود.

عوامل دست‌اندرکار این تعزیه عبارت بودند از نویسنده و کارگردان عبدالمجید دشتی‌زاده، تدارکات اکبر حصیری، گریم و تهیه لباس و انتخاب بازیگر شیخ طالب عاشوری، مسئول هیئت غلامحسین حصیری و بسیاری از مشتاقان سالار شهیدان به عنوان بازیگر.

انتهای پیام/66003/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول