اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته کتاب اجرا می‌شود

تعزیه‌خوانی به مدت 3 روز در محل نمایشگاه کتاب تویسرکان

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی تویسرکان از اجرای مراسم تعزیه‌خوانی در محل نمایشگاه کتاب در روزهای 28، 29 و 30 آبان‌ماه با حضور هنرمندان پیشکسوت تویسرکانی خبر داد.

تعزیه‌خوانی به مدت 3 روز در محل نمایشگاه کتاب تویسرکان

مهدی حاجی‌‌زین‌العابدینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان با تسلیت شهادت امام حسین (ع)، هفته کتاب را بهترین فرصت برای مانوس شدن جامعه با کتاب و کتابخوانی خواند و اظهار داشت: باید تلاش کنیم با استفاده از روش‌های نوین در راستای ارتقای سرانه مطالعه گام برداریم.

وی با اشاره به این‌که مطالعه نقش بسزایی در ارتقای سطح فرهنگ و آگاهی‌ اقشار جامعه دارد، افزود: امروزه جامعه از نتیجه تفکر و تجربه‌های اهل اندیشه و معرفت به وسیله کتاب بهره‌ می‌برد زیرا کتاب برای صاحبان معرفت بهترین مونس بوده است.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی تویسرکان با بیان این‌که رشد فکری و فرهنگی مردم بسترساز توسعه پایدار می‌شود، افزود: فرهنگ کتابخوانی باید ابتدا در خانواده نهادینه شود زیرا خانواده به اعتقاد صاحبنظران تعلیم و تربیت، نخستین پایگاه مهم و زیربنایی در سوق دادن فرد به مطالعه است.

وی تاکید کرد: عادت به مطالعه امری اکتسابی است و والدین به عنوان الگوهای فرزندان می‌توانند با ایجاد انگیزه، تشویق و ترغیب کودکان و نوجوانان خود را به سمت و سوی فرهنگ مطالعه مفید و ارزشمند رهنمون کنند.

حاجی‌زین‌العابدینی با بیان این‌که ترویج فرهنگ اصیل اسلامی با گسترش فرهنگ مطالعه در جامعه بهتر صورت می‌گیرد، یادآور شد: تحقق این مهم مستلزم استفاده درست از سازوکارها و در دسترس قرار دادن منابع با مضامین مختلف آحاد مختلف جامعه برای تشویق مردم به مطالعه است.

وی در ادامه اجرای برنامه‌های هفتگی کتاب را شیوه‌ای مناسب برای برطرف کردن بخشی از نیاز جامعه هدف دانست و افزود: از امروز تا دوم آذر‌ماه سال‌جاری برنامه‌های متنوعی در هفته کتاب به منظور حرکت جامعه به سوی مطالعه و دوستی با کتاب در تویسرکان اجرا می‌شود.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی تویسرکان از برگزاری نمایشگاه کتاب همزمان با سراسر کشور در شهرستان خبر داد و افزود: نمایشگاه کتاب به مناسبت هفته کتاب در مدرسه ایرانپور تویسرکان با همکاری آموزش و پرورش در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اطلاع‌رسانی به عموم مردم در سطح شهرستان در خصوص برنامه‌های این هفته اظهار داشت: مراسم تعزیه‌خوانی در محل نمایشگاه برای همه اقشار مختلف مردم در روزهای 28، 29 و 30 آبان‌ماه با حضور هنرمندان پیشکسوت تویسرکانی هنر تعزیه به یاد قیام عاشورا انجام می‌شود.

حاجی زین‌العابدینی گفت: همزمان با افتتاح نمایشگاه کتاب مراسم تجلیل از کتابداران تویسرکان با همکاری اداره کتابخانه‌های عمومی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری همایش شعر «عاشوراییان» افزود: این همایش در مجتمع فرهنگی هنری فردوسی شهرستان با حضور شاعران پیشکسوت و جوان تویسرکان و ملایر انجام می‌شود.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی تویسرکان نقد کتاب، کارگاه عملی خوشنویسی و نقاشی با همکاری آموزشگاه‌های آزاد هنری شهرستان را از دیگر برنامه‌های این هفته برشمرد.

وی در پایان گفت: نمایشگاه آثار خوشنویسان و نقاشان هنرمند تویسرکانی به مناسبت هفته کتاب برای بازدید عموم شهروندان علاقه‌مند گشایش خواهد یافت.

انتهای پیام/89010/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول