به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، در چند روز گذشته به صورت پیاپی دستگاههای خودپرداز بانکهای شهر لنده از ارائه خدمات به مشتریان عاجز و ناتوان بودهاند. این خرابیها تنها مختص به این چند روز نبوده و در همه روزهای تعطیل در حال تکرار است.
متاسفانه سریال دنبالهدار خرابی خودپردازها (عابر بانکها) در شهرستان لنده هر هفته با عناوین مختلفی همراه است که عمده این عناوین: «با عرض پوزش دستگاه موقتاً غیر فعال میباشد از دستگاه دیگری استفاده کنید» است.
چند روزی است که میزان نارضایتی مردم شهرستان لنده از عملکرد بانکها و خودپردازهای آنان شدت گرفته و گلایهها و نارضایتی مردم را دو چندان کرده است.
فشارهای روحی و روانی حاکم بر افراد؛ ناشی از کار روزمره از یک سو و فشار کمبود پول در خودپردازها و غیر فعال بودن آنها از سوی دیگر باعث افزایش فشارها بر افراد جامعه شده است.
سریالی شدن خرابی خودپردازها برای مردم شهرستان لنده به یک امر روزمره مبدل گردیده به طوری که شهروندان حاضرند با پرداخت مبلغی ناچیز، پول مورد نظر خود را از کارتخوان مغازهداران بگیرند ولی سراغ خود پردازهای بانکها نروند.
جای بسی تأسف است که مدیران بانکها مدام از بانکداری پیشرفته و الکترونیک و منشور مشتریمداری سخن به میان میآورند و بنرها و تابلوهای پر زرق و برقی با همین عناوین نیز در شعب خویش نصب میکنند ولی عملاً حق و حقوق مشتری را نادیده میگیرند و اصل مشتریمداری را به وسیله خرابی خودپردازها لگدمال میکنند.
نکته قابل تأمل اینجاست که پنج بانک در شهرستان لنده دارای شعبه هستند و هر کدام نیز دارای خودپرداز میباشند و تنها بانک مهر اقتصاد است که به جز کارتهای عابربانک خود کارت هیچ بانک دیگری را نمیپذیرد چرا که عضو شبکه شتاب نمیباشد.
حال جای سئوال اینجاست که این بانکها با تبلیغات میلیاردی خود مدام در پی جذب مشتری هستند ولی غافل از اینکه با خرابی دو الی سه روزه و شاید هم چند روزه خودپردازها این هزینههای میلیاردی تبلیغات را بر باد خواهند داد.
آیا مدیران توانمند و خوش صحبت بانکها که به جای اینکه دنبال بالا بردن امتیاز پایان ماه شعبه هستند کمی نیز به فکر دغدغههای مردم هستند یا نه.
مشکل این جاست که این مشکل به یک معضل اجتماعی تبدیل شده، چرا که با پیشرفت دنیای تکنولوژی میل مردم به استفاده بهینه از این تکنولوژی روز به روز در حال گسترش است و همه سروکار مردم با کارتهای عضو شبکه شتاب است.
آیا سزاوار است مشتری که به پاس وعدههای شما اقدام به سرمایهگذاری کرده، آواره خودپردازهای شهر باشد و برای دریافت پول خود به این بانک و آن بانک مراجعه کند و در آخر کار نیز دست خالی برگردد و برای تهیه مبلغی ناچیز دست به دامن فروشگاهها شود؟
حال امیدواریم مدیران محترم بانکها با اجرای تدابیر مناسب، معضلات و مشکلات خودپردازهای شعب خود را هرچه سریعتر پیگیری کنند تا زمینه بیاعتمادی مردم به بانکها دوباره جلب شود.
انتهای پیام/82013/ط30/ظ1004