اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همگام با عاشورای حسینی زنجان

مراسم عزاداری عاشورای حسینی در زنجان آغاز شد

مراسم عزاداری عاشورای حسینی همزمان با سالروز شهادت امام حسین (ع) و 72 تن از یاران با وفای ایشان در زنجان آغاز شد.

مراسم عزاداری عاشورای حسینی در زنجان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مراسم عزاداری عاشورای حسینی زنجان در اتوبان 22 بهمن و با حضور دسته‌جات مختلف عزاداری برگزار می‌شود.

دستجات و هیئت‌های مختلف عزاداری در شهر زنجان حرکت از مقابل مساجد را آغاز و پس از طی مسیرهای مختلف به امامزاده سید ابراهیم در مرکز شهر ختم می‌شود.

همچنین گروهی از هیئت‌ها و دسته‌جات عزاداری نیز خود را به اتوبان 22 بهمن در شمال شهر رسانده و در این منطقه به عزاداری مشغول می‌شوند.

برپایی خیمه‌های امام، اجرای تعزیه، مراسم زنجیرزنی و مراسم سینه‌زنی از جمله مراسم‌های عزاداری روز عاشورا در زنجان است.

در روز عاشورا همه مساجد، تکایا، حسینیه‌ها مملو از عزاداران حسینی است که در رثای سرور و سالار شهیدان ابا‌عبدالله‌الحسین (ع) به سوگواری و عزاداری می‌پردازند تا عشق و ارادت خود را به شهدای کربلا نشان دهند.

استان زنجان در روزهای عزای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) حال و هوای خاصی دارد، سوگواران حسینی، بیرق‌ها و کتیبه‌های سرخ و سیاه را در خیابان‌ها، کوچه‌ها، مساجد، تکایا و حسینیه‌ها به نشان حزن و ماتم به اهتزاز در می‌آورند و با رخت عزا به سوگ مصائب کربلا می‌نشینند.

عشق و ارادت زنجانی‌ها به ائمه اطهار علیهم‌السلام در عزاداری‌ها از گذشته‌های دور همچنان به سبک و سیاق سنتی به یادگار مانده است.

زنجانی‌ها با فرا رسیدن ماه محرم، بیرق‌های عزای امام حسین (ع) را به دست می‌گیرند و در دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی، عشق و ارادت خود را به آن حضرت نشان می‌دهند.

انتهای پیام/2308/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول