اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کهنوج با اشاره به مذاکرات ایران با گروه 1+5 مطرح کرد

اصرار کشورهای غربی بر خواسته‌های غیرقانونی و زیاده‌خواهی از ایران

امام جمعه کهنوج گفت: گروه 1+5 بر خواسته‌های غیرقانونی و زیاده‌خواهی از ایران اصرار دارند.

اصرار کشورهای غربی بر خواسته‌های غیرقانونی و زیاده‌خواهی از ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از کهنوج، حجت‌الاسلام اکبر افشارمنش ظهر امروز در خطبه‌های عبادی - سیاسی نماز جمعه کهنوج با تسلیت شهادت امام زین‌العابدین(ع) به بحث مذاکرات ژنو سوئیس اشاره کرد و اظهار داشت: این مذاکرات در حالی به پایان رسید که با اصرار کشورهای غربی بر خواسته‌های غیرقانونی و زیاده‌خواهی از ایران که با مقاومت تیم مذاکره کننده کشورمان روبرو شد در هاله‌ای از ابهام باقی ماند.

وی ادامه داد: اگرچه تیم مذاکره‌کننده کشورمان متن مذاکرات را منتشر نکرد، اما از مجموع اظهارنظر مسئولان گروه رسمی 1+5 اخباری منتشر می‌شود که جمع‌بندی آن‌ها نشان می‌دهد که آن‌ها خواهان توقف غنی‌سازی 20 درصد اورانیوم در فردو نطنز و کاهش تعداد سانتریفیوژها تا مرز آزمایشگاهی، تعطیلی آب سنگین اراک، کاهش غنی‌سازی 20 درصد به پنج درصد و تعطیلی فردو هستند.

امام جمعه کهنوج خاطرنشان کرد: آن‌ها در مقابل این خواسته‌ها حاضر هستند برای ما لغو تحریم خودرو را انجام دهند؛ در حالی که ما خود صادرکننده خودرو هستیم، لغو تحریم طلا و فلزات گرانبها در صورت امتیاز دادن ایران در حالی مطرح می‌شود که ذخایر طلای کشور ما فوق‌العاده بالا است و همچنین غربی‌ها از لغو تحریم پتروشیمی و آزادسازی بخشی از دارایی‌های مسکوت شده ایران در کشورهای چین، هند و کره شمالی در قبال دادن امتیاز ایران سخن گفته‌اند که حرف‌های خنده‌داری است.

افشارمنش با اشاره به اینکه در واقع اروپایی‌ها همان سناریویی که در سال 82 تا 84 بازی کردند، امروز در دستور کارشان است، بیان داشت: اگر بنا باشد در مقابل لغو تحریم‌ها به مواردی که گفته شد از غنی‌سازی صنعتی دست برداریم، آن‌ها سپس از ما می‌خواهند رژیم غاصب صهیونیستی را به رسمیت بشناسیم.

وی افزود: واقعیت این است که آمریکایی‌ها همان طور که جان‌ کری، وزیر امور خارجه این کشور گفته است، هدفشان از مذاکرات با ایران در گام نخست توقف برنامه‌های هسته‌ای ایران و سپس برچیدن کامل آن است، اما برگ برنده ایران حمایت رهبر معظم انقلاب از تیم مذاکره کننده کشورمان است که فرمودند «تیم مذاکره کننده ایران بچه‌های خودمان و مورد اعتماد ما هستند».

امام جمعه کهنوج با بیان اینکه به نظر بنده در نهایت آن‌ها از ما می‌خواهند که رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی را به رسمیت بشناسیم، تصریح کرد: مهم‌ترین فایده این مذاکرات طبق فرموده رهبر معظم انقلاب افزایش پشتوانه فکری و تجربی ملت ایران است و همچنین بی‌اعتمادی به آمریکا و اینکه ما باید مشکلات کشورمان را از طریق بالا بردن توانایی‌های داخلی از بین ببریم، است.

افشارمنش با اشاره به دغدغه‌های کنترل جمعیت، بیان داشت: یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری و واقعیت‌های جامعه امروز ما کنترل جمعیت است که لازم است در این زمینه تدابیری اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه با توجه به مشکلات اقتصادی، اما ما به چند دلیل نیازمند افزایش جمعیت هستیم، عنوان کرد: وجود تهدیدها در برخی مناطق کشور، نیروی انسانی در هر کشوری منشأ قدرت است، رشد جمعیت سفارش دین و کنترل جمعیت توطئه غرب است و همچنین وقتی که جمعیت پیر باشد نیمی از جمعیت جوان باید مراقب جمعیت سالخورده باشند، از دلایل عمده نیاز به افزایش جمعیت است.

امام جمعه کهنوج در پایان با اشاره به هفته کتاب و کتابداری، ابراز داشت: کتاب و کتابخوانی موجب پیشرفت علم، دانش و گسترش معرفت می‌شود.

انتهای پیام/2655/ذ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول