اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه لنگرود:

انقلاب اسلامی برگرفته از نهضت عاشورا است

امام جمعه لنگرود شهدا را پرورش یافته مکتب حسینی خواند و گفت: انقلاب اسلامی برگرفته از نهضت عاشورا است.

انقلاب اسلامی برگرفته از نهضت عاشورا است

به گزارش خبرگزاری فارس از لنگرود، حجت‌الاسلام مهدی صدیق امروز در نماز جمعه این شهر با تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع) اظهار کرد: فلسفه قیام عاشورا انجام امر به معروف و نهی از منکر بود.

وی با قدردانی از برگزاری همایش مدافعان حرم در روز تاسوعا در گلزار شهدای گمنام لنگرود، افزود: امسال مراسم باشکوهی در روز تاسوعا و عاشورای حسینی در لنگرود برگزار شد که جای دارد از مردم ولایی این شهرستان قدردانی شود.

خطیب جمعه لنگرود انقلاب اسلامی را برگرفته از نهضت عاشورا خواند و تصریح کرد: شهدا در زمان جنگ به جای اعزام به جبهه‌ها می‌توانستند به تحصیل خود ادامه دهند و رتبه‌های بالاتری را کسب کنند اما با تبعیت از مکتب حسینی و لبیک به ندای آزادی‌خواهی رهبر کبیر انقلاب به نبرد با دشمن برخاستند.

وی با گرامیداشت 26 آبان روز آزادسازی سوسنگرد، خاطرنشان کرد: رزمندگان دوران دفاع مقدس با شجاعت و درس گرفتن از مکتب حسینی توانستند سوسنگرد را آزاد کنند.

صدیق درباره سبک زندگی افزود: تعامل اجتماعی انسان‌ها یکی از مواردی است که باید در سبک زندگی اسلامی رعایت شود.

وی با بیان اینکه جایگاه ارزشی افراد به مرتبه ایمانی و دینی انسان بستگی دارد، یادآور شد: مقام و جایگاه دنیوی از نظر دین اسلام ارزشی ندارد بلکه جامعه اسلامی جامعه برادری و اخوت است.

امام جمعه لنگرود برنامه‌های این شهرستان را مسجدمحور خواند و متذکر شد: توجه به مساجد در دستور برنامه‌ها قرار دارد و مردم و مسئولان باید از این مکان استفاده بهینه کنند.

انتهای پیام/84002/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول