اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن:

اساس انقلاب به قیام امام حسین (ع) وابسته است

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن گفت: اساس انقلاب به قیام امام حسین (ع) بستگی دارد، اگر بتوانیم فرهنگ حسینی و عاشورایی را در بین افراد مختلف رواج دهیم این فرهنگ سبب فرهیخته شدن جامعه می‌شود.

اساس انقلاب به قیام امام حسین (ع) وابسته است

حجت‌الاسلام صادق یوسفی‌مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار کرد: رمز ماندگاری قیام اباعبدالله الحسین(ع) الگو بودن برای همه حرکت‌های آزادی‌بخش و آزادیخواهانه است.

وی خاطرنشان کرد: هنوز در تاریخ بشریت فردی مانند امام حسین (ع) آزادیخواه، عدالت‌طلب و حق‌طلب به مفهوم واقعی پیدا نشده تا برای تمام انسان‌ها و آزادیخواهان الگویی نمونه باشد.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن با بیان اینکه امام حسین(ع) همواره با تبیین حق، حق‌طلبی می‌کرد، گفت: این امام بزرگوار در آخرین لحظات عمر خود در شرایطی که تمام یارانش شهید شده بودند، به امام زین‌العابدین(ع) توصیه کرد، در تمام لحظات حق را بیان کنید.

وی عنوان داشت: حق‌طلبی و حق‌گویی امام حسین(ع) در سخت‌ترین شرایط به جاست بنابراین این امام بزرگوار به عنوان الگوی حق‌طلبی مطرح است.

یوسفی‌مقدم با اشاره به ویژگی آزادیخواهی امام حسین(ع) گفت: تمام انسان‌هایی که در دنیا زیر بار استعمار هستند، می‌خواهند تا در برابر ظلم و ستم ایستادگی کنند، امام حسین(ع) الگویی نمونه است زیرا تمام هستی خود را در طبق اخلاص گذاشت.

وی تاکید کرد: هیچگاه در تاریخ نمونه‌ای مانند امام حسین(ع) که بتواند الگوی بشریت در زمینه حق‌طلبی، آزادیخواهی و ایثارگری باشد، پیدا نمی‌شود.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن با بیان اینکه عزاداری امام حسین(ع) یکی از ارزش‌های بزرگ است، گفت: زمانی که مراسم عزاداری امام حسین(ع) را برپا می‌کنیم سبب می‌شود الگوی عدالت‌خواهی معرفی شود.

وی یادآور شد: اساس انقلاب به قیام امام حسین(ع) بستگی دارد، اگر بتوانیم فرهنگ حسینی و عاشورایی را در بین افراد مختلف رواج دهیم این فرهنگ سبب می‌شود جامعه فرهیخته شود و رشد و بالندگی فرهنگی به وجود آید.

انتهای پیام/78003/ر20/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول