اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله جزایری:

نقش عشایر در شکست حصر سوسنگرد بی‌بدیل است

امام جمعه اهواز گفت: در شکست حصر سوسنگرد نمی‌توان نقش عشایر در کنار نیروهای سپاه و ارتش را نادیده گرفت.

نقش عشایر در شکست حصر سوسنگرد بی‌بدیل است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، آیت‌الله سیدمحمد علی موسوی جزایری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اهواز از برگزاری مجالس پرشکوه سوگواری امام حسین (ع) و یاران باوفایش در مناطق مختلف استان خوزستان تقدیر کرد و افزود: دفاع مقدس و شهدا و رزمندگان این حرکت بزرگ باید زنده نگه داشته شوند و این وظیفه ماست که این مهم را به نحو احسن به جا آوریم.

وی با گرامیداشت سالروز شکست حصر سوسنگرد اظهار کرد: این حصر با درایت رهبری محقق شد در غیر اینصورت اهواز نیز سقوط می‌کرد و به دست دشمنان بعثی و متحدانش می‌افتاد.

امام جمعه اهواز خاطرنشان کرد: در این بین نمی‌توان نقش عشایر را نادیده گرفت زیرا در کنار نیروهای سپاه و ارتش به خوبی توانستند اتحاد و انسجام یکپارچه‌ای ایجاد کنند و دشمنان را خاک مقدس سرزمینمان بیرون برانند.

وی تصریح کرد: شکست این حصر موجب شکست مفتضحانه نیروهای دشمن، توقف پیشروی به مناطق داخلی‌تر و تصرف اهواز شد.

موسوی جزایری همچنین با اشاره به سالروز ارتحال علامه طباطبایی اضافه کرد: این شخصیت عالم و فرزانه در ارتقای علم فلسفه و تفسیر در مکتب تشیع نقش بسیار بزرگی را ایفا کرده و دستاوردهای بی نظیری را برای همگان به یادگار گذاشته است. علامه طباطبایی در باب فلسفه و حکمت و تفسیر مقایسه فلسفه اسلام با غرب و نقد فلسفه غرب تلاش‌های زیادی را انجام داده و عمر گرانبهایش را صرف این امور کرد.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان همچنین عنوان کرد: نوشتن تفسیر المیزان را یکی از افتخارات علامه طباطبایی بوده که از فضلای سرآمد تشیع و حوزه علمیه قم بودند.

وی در پایان سالروز ارتحال علامه محمدتقی جعفری را تسلیت گفت و بیان کرد: چه خوب است دانشگاهیان از این فرصت‌ها بهره برده و آثار به جا مانده از این بزرگان را مورد مطالعه قرار دهند و به کار گیرند.

انتهای پیام/ 72001/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول