اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

26 آبان ماه جاری

عملیات شکست حصر و آزادسازی سوسنگرد در سیستان و بلوچستان بازخوانی می‌شود

معاون سیاسی امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: عملیات شکست حصر و آزادسازی سوسنگرد 26 آبان ماه جاری در سیستان و بلوچستان بازخوانی می‌شود.

عملیات شکست حصر و آزادسازی سوسنگرد در سیستان و بلوچستان بازخوانی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان رجبعلی شیخ‌زاده ظهر امروز در جلسه برنامه‌ریزی گرامیداشت شکست حصر و آزادسازی سوسنگرد اظهار داشت: برای با شکوه برگزار کردن مراسم گرامیداشت سالروز شکست حصر و آزادسازی سوسنگرد تمام ارگان‌ها و ادارات دولتی همکاری داشته باشند تا مراسمی در شان ایثارگری‌های رزمندگان اسلام و شهدا برگزار شود.

معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استاندار گفت: 32 سال پیش در چنین ایامی با تدبیر امام (ره) حصر سوسنگرد شکسته و از چنگال دشمن پاکسازی و آزاد شد در زمانی که آبادان اشغال شد، پس از اشغال آبادان فشارها بر منطقه سوسنگرد وارد شد و سوسنگرد یکی از شهرهایی بود که به اشغال عراق در آمد.

این مسئول اذعان داشت: در ایام محرم برنامه‌های فرهنگی برای ارتقا شاخص‌های فرهنگی و کاهش جرم و تخلف اهمیت فراوانی دارد.

وی ادامه داد: برنامه‌های پیش بینی شده در روز گرامیداشت 26 آبانماه، سالگرد شکست حصر و آزادسازی سوسنگرد، بازخوانی عملیات شکست حصر و آزادسازی سوسنگرد در سطح استان است و برگزاری مراسم شب شعر و خاطره در مرکز و سطح استان با حضور رزمندگان اسلام و برنامه‌های خاص این روز در هوانیروز و پادگان 08 خاش، و دانشگاه آزاد زاهدان، ایرانشهر، پیام نور، دانشکده سیما و توسط سازمان عشایری در کورین برگزار خواهد شد.

شیخ زاده از برگزاری یک برنامه محوری به این مناسبت در زاهدان خبر داد و افزود: برای نشان دادن رشادت‌های رزمندگان و ایثارگران و شهدا برگزاری نمایشگاه‌هایی در قالب دفاع مقدس برگزار می‌شود.

وی با اشاره  به فرارسیدن هفته کتاب و کتابخوانی بیان کرد کتاب و مطالعه، طرح پژوهشی بصیرت را در بین نسل جوان رقم می‌زند و تنها با بصیرت است که به مرحله رستگاری می‌توان رسید.

معاون سیاسی امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: همانطور که مردم در این ایام به عزاداری مشغول هستند و افراد نذورات مادی خود را با اطعام به عزاداران می‌دهند چه خوب است در کنار نذورات مادی به نذورات معنوی هم توجه داشته باشند و به صورت نذر و رایگان کتاب به مردم و عزاداران هدیه کنند.

وی خاطرنشان کرد: در هفته امر به معروف و نهی از منکر بزرگترین معروف، نماز است و همه باید در ترویج نماز نقش داشته باشند به ویژه در ایام محرم مسئولان هیئت ها توجه داشته باشند که همراه هر هیئت عزاداری یک روحانی حضور داشته باشد تا به وقت اذان همه کارها تعطیل و اقامه نماز انجام شود و در هیئت‌ها نماز اول وقت به ویژه نماز ظهر مورد تاکید قرار گیرد.

انتهای پیام/75004/ق30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول