اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همدان

جلسه ستاد بزرگداشت حماسه شکست حصر سوسنگرد برگزار شد

جلسه ستاد بزرگداشت سالروز حماسه شکست حصر سوسنگرد در همدان برگزار شد.

جلسه ستاد بزرگداشت حماسه شکست حصر سوسنگرد برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان، جلسه ستاد بزرگداشت سی و سومین سالروز حماسه شکست محاصره و آزادسازی سوسنگرد در قالب کارگروه امور اجتماعی و فرهنگی استانداری همدان و به ریاست معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان تشکیل شد.

در ابتدای این جلسه مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان اظهار داشت: ارتش متجاوز بعثی برای تصرف شهر سوسنگرد که مهمترین منطقه و محور برای رسیدن به اهواز بود، این شهر را مورد تهاجم قرار داد و در پناه تعلل و کارشکنی بنی‌صدر خائن، موفق به تصرف بخش عمده‌ای از شهر شد.

محمدجواد زمردیان گفت: رزمندگان، با تدبیر امام(ره) مبنی بر آزادسازی سوسنگرد ظرف یک روز و مدیریت قاطع مقام معظم رهبری به عنوان نماینده امام در شورای عالی دفاع، در تاریخ 26 آبان 59 موفق به آزادسازی مجدد شهر می‌شوند.

دبیر ستاد بزرگداشت شکست حصر سوسنگرد افزود: در طی سه دهه گذشته این حماسه پرافتخار و ویژگی‌های آن کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

وی تولید برنامه از نقش رزمندگان استان و تهیه گزارش از برنامه‌های سازمان‌ها و نهادها توسط صدا و سیمای مرکز همدان را اقدام ضروری در راستای آگاه‌سازی دانست و اضافه کرد: دستگاه‌ها به ویژه اعضای ستاد بزرگداشت در مرکز استان و شهرستان‌ها با رسانه‌های خبری و مطبوعات به ویژه صدا و سیمای مرکز همدان در انعکاس مناسب برنامه‌ها هماهنگی لازم را به عمل آورند.

زمردیان بیان داشت: فرمانداران سراسر استان نیز ضمن تشکیل ستادهای شهرستانی نسبت به تنظیم برنامه‌های متنوع مردمی و ماندگار اقدام کنند.

 معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان نیز افزود: عملیات آزادسازی سوسنگرد پس از فرمان تاریخی امام خمینی (ره) مبنی بر آزادسازی یک روزه سوسنگرد و تدبیر و مدیریت بی‌بدیل مقام معظم رهبری انجام شد و با رشادت‌های شهیدچمران و پایمردی رزمندگان سپاه، ارتش و نیروهای مردمی به پیروزی رسید.

علیرضا قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه با تلاش و مقاومت نیروهای اسلام در مدت سه روز این منطقه آزاد شد، افزود: در زمانی که ارتش بعث شهر را به محاصره درآورد، تلاش نیروهای ایران و جوانان این مرز و بوم بود که توانست این منطقه را به خاک وطن بازگرداند.

وی با تاکید بر اهمیت نام و یاد شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس اعلام کرد: امروز به برکت خون شهدا، پرچم اسلام‌خواهی در سراسر گیتی  برافراشته شده و استکبار جهانی را مأیوس کرده است.

انتهای پیام/89002/ت/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول