اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پارس‌آباد:

مجاهدت حضرت زینب (س) انتقال‌دهنده فرهنگ عاشورایی است

امام جمعه شهرستان پارس‌آباد گفت: مجاهدت و عظمت روحی حضرت زینب (س) نشان روشنی از انتقال بهترین مفاهیم و آموزه‌های فرهنگ حسینی و عاشورایی است که امروز می‌تواند نقطه رهایی و عزت ما باشد.

مجاهدت حضرت زینب (س) انتقال‌دهنده فرهنگ عاشورایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام ولی علوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر پارس‌آباد اظهار داشت: حضرت زینب (س) از همان عصر عاشورا در عین اینکه با مصائب و مشکلات بسیاری روبه‌رو بود در برابر لشگر یزید سینه سپر کرد و اجازه نداد اصالت فرهنگ و مبانی عاشورایی زیر سوال برود و یا نسبت به آن خدشه‌ای وارد شود.

وی تصریح کرد: با انتقال این فرهنگ به نسل‌های بعدی دشمنان و مستکبران در تمام روزگار سعی خودشان را به کار گرفتند تا این فرهنگ اصیل را با برخی نفسانیات و مسائل دنیوی آمیخته کنند اما به معنای واقعی این منظومه عظیم انسان‌ساز به نسل‌های بعدی انتقال داده شد و امروز انقلاب اسلامی سردمدار و تداوم‌بخش نهضت حسینی است.

علوی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: ما با تکیه بر این فرهنگ در جنگ هشت ساله بر دشمن غلبه کردیم و امروز نیز با تکیه بر همین اندیشه انسان‌ساز و فرهنگ متعالی در برابر زیاده‌خواهی‌های دشمنان ایستاده‌ایم و با تحمل مشکلات و مسائل ناشی از تحریم سعی می‌کنیم عزت و شرف خود را با هیچ خواسته‌ای معاوضه نکنیم.

این مسئول ضرورت برپایی مراسمات دهه دوم محرم را در قالب دسته‌جات عزاداری و سینه‌زنی یادآور شد و اضافه کرد: امام حسین (ع) و حرکت تاریخی آن حضرت برای 10 روز اول محرم و یا بازه زمانی خاص نیست بلکه پیام عاشورا که همان مقاومت در برابر ظالمان است تا ابد ساری و جاری است.

وی بیان کرد: امروز ملت ایران با تکیه بر همین فرهنگ، تمام تهدیدات و تحریم‌های دشمن را خنثی کرد و بیش از هر زمان دیگر با غلبه بر خواسته نامشروع استکبار جهانی عزت و عظمت واقعی خود را به نمایش گذاشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه پارس‌آباد با موفق ارزیابی کردن مذاکرات هسته‌ای و منطق حق جمهوری اسلامی ایران در برابر خواسته نامشروع و ناحق دشمنان یادآور شد: در این مذاکرات جمهوری اسلامی ایران به خوبی ثابت کرد که هرگز زبان زور و تهدید را نمی‌پذیرد و با صداقت کامل در صحنه حضور دارد.

علوی همچنین فرا رسیدن هفته کتاب و کتاب‌خوانی را گرامی داشت و گفت:‌ در این هفته باید با ترویج زیبایی‌ها و برجستگی‌های فرهنگ مطالعه بکوشیم تا همه مردم به ویژه نسل نوجوان و جوان به خواندن کتاب راغب‌تر شوند.

انتهای پیام/62004/ی30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول