اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گرگان:

حقایق عاشورا بدون استقامت حضرت زینب (س) به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد

امام جمعه گرگان گفت: اگر استقامت حضرت زینب (س) و افشاگری‌های ایشان نبود سرنوشت اسلام و حقایق عاشورا به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد.

حقایق عاشورا بدون استقامت حضرت زینب (س) به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، آیت‌الله سید ‌کاظم نورمفیدی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر گفت: امام حسین (ع) با آوردن زنان به کربلا خواست نگاه نادرست به این قشر را اصلاح کند.

وی با بیان اینکه نگاه امام حسین به زنان، اسلامی است، ادامه داد: مسئولیتی که امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) بعد از عاشورا برعهده داشتند کمتر از مسئولیت امام حسین (ع) نبود.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان تصریح کرد: اگر استقامت حضرت زینب (س) و افشاگری‌های ایشان نبود سرنوشت اسلام و حقایق عاشورا به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد.

به گفته وی، بنی‌امیه در تلاش بود تا با تبلیغات نادرست آنچه را که در کربلا اتفاق افتاده به نفع خود مصادره کند اما استقامت حضرت زینب (س) مانع دستیابی آن‌ها به اهداف شومشان شد.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: متاسفانه در داخل کشور برخی تفکر نادرست نسبت به زنان دارند و سخنانی را مطرح می‌کنند که خاص دشمنان اسلام است.

نورمفیدی تاکید کرد: اگر نگاه آن‌ها درست است پس دیگر چرا ابا‌عبدالله‌الحسین (ع) اعضای خانواده خود را به کربلا برد.

وی در ادامه با بیان اینکه قیام امام حسین (ع) امتیازات مهمی داشت، گفت: یکی از مهمترین امتیازات این قیام جلوگیری از انحراف دین بود.

امام جمعه گرگان تصریح کرد: دین مدنظر یزید به ظاهر لباس اسلام برتن داشت چراکه وی می‌خواست اهداف شوم و پلید خود را به نام اسلام در جامعه ترویج کند.

نورمفیدی ادامه داد: ظلم‌ نکردن و حامی ظالم نبودن بزرگترین درسی است که از قیام امام حسین (ع) می‌توان آموخت.

وی دومین امتیاز قیام امام حسین (ع) را ترکیب سپاه وی برای رویارویی با لشکر یزید عنوان کرد.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان خاطرنشان کرد: معمولاً کسانی که به میدان جنگ می‌آیند جنگ‌آور و با اصول نظامی آشنا هستند.

نورمفیدی عنوان کرد: اما ترکیب سپاه امام حسین (ع) به گونه‌ای بود که در بین آن‌ها شیرخوارگانی مانند حضرت علی‌اصغر (ع)، نوجوانانی مانند حضرت قاسم (ع) و حضرت عبدالله‌ بن حسن (ع) و پیرمردها به چشم می‌خوردند.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 گفت: این مذاکره شرایط خوبی را برای غربی‌ها به وجود آورده تا مشکلات طرفین رفع و اعتماد بین آن‌ها ایجاد شود.

نورمفیدی با تاکید بر اینکه شرایط موجود نه به نفع ایران و نه به نفع غرب است، افزود: حضور ناگهانی وزرای خارجه 6 کشور مذاکره‌کننده با ایران در نشست اخیر ژنو بیانگر اهمیت مذاکرات برای آن‌ها است.

وی اظهار داشت: آنچه را که عقل و مصلحت منطقه حکم می‌کند باید در این مذاکرات جلوه کند.

خطیب جمعه گرگان به مذاکره ‌کنندگان 1+5 توصیه کرد که با نگاه عادلانه وارد مذاکره شوید تا با حل مشکلات هسته‌ای مشکلات منطقه نیز حل و فصل شود.

انتهای پیام/83003/م30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول