اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه عسلویه:

نقش حضرت زینب (س) در ماندگاری عاشورا بی‌نظیر است

امام جمعه عسلویه گفت: نقش حضرت زینب (س) در ماندگاری عاشورا بی‌نظیر است.

نقش حضرت زینب (س) در ماندگاری عاشورا بی‌نظیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، حجت‌الاسلام سید علی هاشمی‌نژاد در خطبه‌های امروز نماز جمعه عسلویه با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: تقوا و پرهیزگاری از مهم‌ترین رموز موفقیت انسان در دنیا و آخرت است و باید در این مسیر اهتمام ورزیم.

وی با اشاره به ایام عزاداری اباعبدالله‌الحسین(ع) افزود: قیام عاشورا در واقع به منظور احیای امر به معروف و نهی از منکر بود و باید نسبت به تبیین ابعاد مختلف این قیام ارزشمند همت کنیم.

امام جمعه عسلویه به سالروز ارتحال علامه طباطبایی اشاره کرد و با تسلیت این رویداد خاطرنشان کرد: این مفسر بزرگ قرآن خدمات بسیار زیادی به اسلام و قرآن انجام داده و شاگردان بسیار ارزنده‌ای تربیت کرد که هر کدام مایه فخر اسلام است.

هاشمی‌نژاد در ادامه با تسلیت سالروز شهادت امام سجاد (ع) تصریح کرد: امام سجاد(ع) در واقعه کربلا حضور داشت و در واقع پیام‌رسان واقعه کربلا بوده و به همراه عمه گرانقدرش حضرت زینب(س) پیام کربلا را رساندند و یزید و یزیدیان را رسوا کردند.

وی همچنین با اشاره به 13 محرم سالروز دفن اجساد مطهر شهدای کربلا گفت: امام سجاد(ع) با همکاری طایفه بنی اسد بدن مطهر شهدای کربلا را دفن کردند.

امام جمعه عسلویه همچنین با اشاره به بی‌رحمی سپاه عمر سعد در حرکت کاروان اهل بیت(ع) از کربلا افزود: اوج بی‌رحمی یزید و سپاه عمر سعد زمانی بود که کاروان اهل بیت(ع) از کربلا به سمت کوفه اعزام شدند و این نشان دهنده رذالت این گروه شقی است.

هاشمی‌نژاد تاکید کرد: بدون تردید اسرای کربلا از مظلوم‌ترین اسرای تاریخ بوده‌اند و یزیدیان نیز بدترین رفتار را با آنها داشتند و نام پلید یزیدیان همواره در تاریخ همراه با ننگ ابدی است و اسرای کربلا همواره مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

وی افزود: حضرت زینب (س) به عنوان پرستار دشت کربلا شناخته شده و تمام مصیبت‌ها و دردهای عاشورا را متحمل شده است و این شیرزن دشت کربلا در واقع موجب تداوم راه ائمه اطهار (ع) و ماندگاری عاشورا شده است.

انتهای پیام/2451/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول