اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت ملایر:

وفاداری و گذشت بزرگترین پیام قیام عاشورا است

امام جمعه موقت ملایر وفاداری و گذشت را بزرگترین پیام قیام عاشورا برشمرد.

وفاداری و گذشت بزرگترین پیام قیام عاشورا است

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، حجت‌الاسلام سیدحسن فاضلیان ظهر امروز در  خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه امروز ملایر با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان اباعبدالله حسین (ع) به ابعاد  فلسفه قیام عاشورا اشاره کرد و افزود: بزرگترین راه نجات بشریت اتصال به حسین (ع) و ادامه نهضت حسینی است.

وی امام حسین(ع) را حجت خدا در دنیا و آخرت برشمرد و گفت: ایشان تمامیت حق و عدالت بود و تقوای الهی در امام حسین(ع) خلاصه شده است.

امام جمعه موقت ملایر ابراز داشت: امام حسین(ع) با قیام خود چهار چیز مهم از جمله دعا، استغفار، تلاوت قرآن و نماز را به مردم آموخت و هر کس این چهار مورد را در زندگی خود به کار ببندد سعادت دنیا و آخرت را نصیب خود کرده است.

وی با بیان اینکه جریان نهضت امام حسین(ع) یک فرهنگ معنوی و ارزشی در اسلام است تصریح کرد: این فرهنگ باید برای بشریت زنده بماند و هر روز بیشتر از گذشته تببین و تشریح شود.

فاضلیان یادآور شد: امروز در بیش از 17 کشور دنیا برای امام حسین(ع)و یاران وفادارش عزاداری می‌کنند و این نشان از آن دارد که فرهنگ عاشورا تنها متعلق به شیعه نیست و درس آزادگی اباعبدالله فراتر از آن چیزی است که ما فکر می‌کنیم.

وی پیام قیام امام حسین(ع) را عدالت، وفاداری، گذشت و ایثار برشمرد و گفت: این پیام توسط زینب کبری(س) و امام سجاد(ع) به نسل‌های بعد انتقال پیدا کرده است.

خطیب جمعه موقت ملایر با اشاره به اینکه همه وقایع کربلا به عنوان درسی آموزنده است ابراز داشت: شهدای ما نیز با الگوگیری از این قیام برای دفاع از ارزش‌های اسلام و انقلاب در برابر ظلم ایستادند.

وی تلاش امروز دشمن و فرقه‌های وهابیت و تکفیری‌ها را در دور کردن مردم از ارزش‌های اصیل اسلامی برشمرد و افزود: مردم در عزاداری‌های خود در دهه محرم نشان دادند که ذره‌ای از ارادتشان به خاندان عصمت و طهارت کم نشده و در این زمینه ما هر سال شاهد برگزاری عزاداری سید و سالار شهیدان پر شورتر از گذشته هستیم.

حجت الاسلام فاضلیان ضمن تقدیر از حضور جوانان ملایری در دستجات و هیئات عزاداری اضافه کرد: مردم ملایر امسال نیز مراسم محرم را بسیار باشکوه و عظمت برگزار کردند و در تجمع عاشوراییان در میدان امامزاده عبدالله ملایر صحنه‌هایی از عشق و ارادت به حسین(ع) و خاندان عصمت و طهارت را آفریدند.

وی معنویت و دوری از گناه را از سفارشات مکرر امام حسین(ع) و شهدا برشمرد و در این زمینه بر جوانان تاکید کرد که ادامه‌دهنده این راه باشند.

امام جمعه موقت ملایر در ادامه ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی بیان کرد: راه نجات پرهیزکاران تقوی الهی و دوری از محرمات است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مراسم شهادت امام سجاد(ع) و سوم امام نیز فردا از مقابل دفتر امام جمعه با حضور دستجات عزاداری و هیئات مذهبی به سمت میدان امام شهر ملایر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/89013/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول