اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرکرد:

تیم‌ مذاکره‌کننده از شتاب و عجله بپرهیزد

امام جمعه شهرکرد گفت: تیم مذاکره‌کننده کشور در فرایند مذاکرات از هرگونه شتاب و عجله بپرهیزد.

تیم‌ مذاکره‌کننده از شتاب و عجله بپرهیزد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرکرد که در مصلای امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، با سفارش نمازگزاران به تقوای الهی اظهار کرد: بکوشیم تا از تقوا و پرهیزکاری غافل نشویم که به برکت تقوا است که می‎توان به درستی، عبادت و اطاعت خدا را به جا آورد.

وی با اشاره به سوره مبارکه جمر به تبیین فلسفه خلقت جن پرداخت و گفت: خداوند متعال مخلوقات بسیاری در این جهان هستی دارد و بر ما ضروری است تا با شناخت لازم از این مخلوقات زمینه رستگاری و سعادت خود را فراهم کنیم.

نکونام با اشاره به آغاز هفته کتاب، بر ضرورت نهادینه‌کردن فرهنگ کتابخوانی در جامعه تاکید کرد و افزود: یکی از بهترین دوستان و همنشینان انسان کتاب است و باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشت.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه کتاب در جامعه کنونی مهجور مانده است، تصریح کرد: باید بستری فراهم کرد تا کتاب در همه مکان‌ها به راحتی در اختیار عموم مردم قرار داده شود.

نکونام در ادامه با گرامیداشت آغاز هفته بسیج، اظهار کرد: بسیج مانند درختی است که شاخه‌های آن را همه ملت ایران شکل می‌دهند و همه مکلف و موظف هستند تا برای تداوم اسلام و دین بسیج را یاری دهند.

وی با بیان اینکه بسیج یک تشکیلات سیاسی و نظامی نیست، گفت: بسیج شجره طیبه‌ای است که نگاه مخلصانه امام خمینی(ره) آن را شکل داد و به آن رنگ مردمی بخشید.

نکونام، مقابله با نفوذ استکبار را از مهمترین رسالت‌های بسیج دانست و افزود: بسیج شکل گرفت تا استکبار دوباره به این خاک نفوذ پیدا نکند و همواره راه را برای اجرای برنامه‌های دشمن ببندد.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه بسیج پشتوانه تیم مذاکره‌کننده کشور است، تصریح کرد: بسیجیان ایستاده‌اند و اجازه نمی‎دهند در مذاکرات ذره‌ای از دستاوردهای کشور مخدوش شود.

نکونام بر ضرورت پرهیز از هرگونه شتاب و عجله در فرایند مذاکرات از سوی تیم مذاکره‌کننده تاکید کرد و گفت: در حالیکه دشمن تحریم‎بردار نیست و تلاش می‎کند تا از ما امتیاز بگیرد، ما نیز باید با پرهیز از هرگونه شتاب‎زدگی از حقوق مردم کشور پایداری کنیم.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها به انعقاد پیمان‌نامه‌ عاشورایی در این استان اشاره کرد و افزود: در این پیمان‌نامه که دارای 22 ماده است، ویژگی‌های یک مسلمان ناب اسلامی آمده و ما آغاز این پیمان‌نامه را از زمان نهضت مقدس عاشورا قرار داده‌ایم.

نکونام با اشاره به حضور استاندار جدید این استان در نماز جمعه، خاطرنشان کرد: برای آقای سلیمانی که به تازگی در این سمت منصوب شده است آرزوی توفیق می‌کنم و انتظار دارم با وحدت و همدلی و تلاش صادقانه در رشد و توسعه استان گام‌های اساسی بردارد.

انتهای پیام/68004/ع40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول