اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بوشهر:

درس کربلا ولایتمداری بدون توقع است

امام جمعه بوشهر گفت: درس کربلا ولایتمداری بدون توقع و التزام عملی به آن است.

درس کربلا ولایتمداری بدون توقع است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری در خطبه اول نماز جمعه این هفته بوشهر اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر از آموزه‌های مهم دین اسلام است و نخستین عامل به معروف خداست.

وی با اشاره به حادثه عظیم عاشورا تصریح کرد: ولایتمداری آموزه عاشورا و جوهره نظام اسلامی ولایتمداری و تنها حجت سیاسی در هر شرایط ولایتمداری است.

امام جمعه بوشهر خاطرنشان کرد: در واقعه عاشورا آنان که ولایتمدار ماندند و حماسه آفریدند نام نیکشان جاودانه ماند و رستگار شدند و کسانی که از حسین جدا شدند نامشان به عنوان نام ننگ در تاریخ برده می‌شود.

صفایی‌بوشهری تصریح کرد: افتخار نظام ما این است که رهبری فرزانه از تبار حضرت حسین(ع) یعنی مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای داریم.

امام جمعه بوشهر همچنین گفت:  ایمان و تقوا در اسلام به عنوان جوهره اساسی شخصیت انسان است. درس کربلا ولایتمداری بدون توقع و التزام عملی به آن است.

صفایی‌بوشهری اظهار داشت: پیام و آموزه‌های درس‌آموز کربلا و عاشورای حسینی بسیار مهم است. امر به معروف و نهی از منکر جوهره رشد انسان است و خداوند وحی خود را به عنوان کتاب معرفی کرده است.

امام جمعه بوشهر با اشاره به روز کتابداری گفت: کتاب در عرصه رشد انسان چنان مهم است که خداوند وحی خود را به عنوان کتاب معرفی کرده است.

صفایی‌بوشهری بر گسترش فرهنگ کتابخوانی و توسعه زیرساخت‌های کتابخانه‌ای تاکید کرد.

وی با بیان اینکه مسئله کتاب چه سنتی چه الکترونیک مهم است، خاطرنشان کرد: دست‌اندرکاران در تهیه کتاب قوی و پرمحتوا تلاش کنند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه اسرا و مفقودین مایه افتخار و درس آزادگی و عزت هستند، گفت: امروز روز تجلیل از اسرا و مفقودین است، آنهایی که حماسه رقم زدند و مایه عزت و افتخار و مقاومت شدند و آزادگان از مظلوم‌ترین قشر جامعه هستند.

انتهای پیام/66006/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول