اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه علمیه رستمکلا مازندران:

شهدا ولایت‌مداری را با یقین در عمل اثبات کردند / هدف شهدا حفظ نظام اسلامی بود

مدیر حوزه علمیه جعفریه رستمکلا مازندران گفت: شهدا ولایت‌مداری را با یقین در عمل اثبات کردند.

شهدا ولایت‌مداری را با یقین در عمل اثبات کردند / هدف شهدا حفظ نظام اسلامی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از نکا، حجت‌الاسلام‌ ابراهیم پیشنمازی صبح امروز در سومین یادواره پنج شهید روستای حاجی‌محله نکا افزود: شهدا از یاران امام حسین(ع) هستند و یاران امام حسین(ع) مرد عمل بودند و در شرایط حساس ولایت‌مداری خود را ثابت کردند.

وی اظهار داشت: کسی که می‌تواند به مقام شهادت برسد حتما به مقام یقین و شناخت درست رسیده است و تا یقین حاصل نشود درجه رفیع شهادت نصیب هر کسی نمی‌شود.

پیشنمازی تصریح کرد: شهدا با شهادت خود، عظمت و بزرگی اسلام و مسلمان را به نمایش گذاشتند.

وی گفت: شهدای ما با یقین پا در میدان جنک گذاشتند و به شهادت رسیدند و در مقابل اسلام تسلیم شدند، هر کس که به یقین رسید، بدون شک اسلام را تصدیق می‌کند.

پیشنمازی ادامه داد: در شرایطی که عمل کردن مطرح نیست بسیاری از افراد مدعی پیروی و همراهی هستند ولی هنگامی که کار به عمل و انجام برسد و زمان عمل فرامی‌رسد شاهد ریزش‌ها و البته رویش‌ها هستیم که در طول تاریخ این موارد بسیار دیده شده است.

مدیر علمیه حوزه جعفریه رستمکلا افزود: یاران امام حسین(ع) آماده بودند که از دنیا فانی به جهانی ابدی کوچ کند و در راه دین از جان خود گذشتند و ولایتمداری را در مقام عمل به اثبات رساند و شهدای ما نیز از چنین ویژگی بارزی برخوردار بودند.

پیشنمازی با اشاره به این که بهترین روش برای ادامه راه شهدا این است که اهداف آنها را بشناسیم و در برای ترویج و نهادینه کردن این اهداف تلاش کنیم، یادآور شد: به یقین هدف شهدا چیزی جز حفظ نظام اسلامی نبود که این حفظ اسلام نیز با ولایت‌مداری امکان‌پذیر است.

به گزارش فارس، شهیدان جعفر نجفی‌نژاد، یوسف حمزه‌ای، عبدالمطلب صفرپور، احمد حیدری و علی‌اصغر رضایی از شهدای روستای حاجی‌محله نکا هستند که از مقام والایشان در این مراسم تجلیل شد.

انتهای پیام/86002/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول