اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم دشتستان در مجلس:

فتنه‌ سال‌های 78 و 88 امتحانات الهی برای سنجش ولایت‌مداری افراد بود

نماینده مردم دشتستان در مجلس گفت: فتنه‌ سال‌های 78 و 88 امتحانات الهی برای سنجش ولایت‌مداری افراد بود.

فتنه‌ سال‌های 78 و 88 امتحانات الهی برای سنجش ولایت‌مداری افراد بود

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی‌نژاد عصر امروز در آیین عزاداری تاسوعای حسینی در حسینیه ابوالفضل‌العباس (ع) شهر وحدتیه با تسلیت به مناسبت تاسوعای حسینی اظهار داشت: کسانی که در برگزاری مراسم امام حسین (ع) و برای ترویج شعائر دینی و دعوت به مسیر حق تلاش می‌کنند نزد خداوند جایگاه ویژه‌ای دارند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: انسان همواره باید برای تزکیه نفس خویش و امر به معروف ونهی از منکر به روش صحیح تلاش کند تا تکلیف خود به عنوان یک مسلمان را انجام داده باشد.

وی با اشاره به رویدادهای دوران صدر اسلام گفت: اتفاق نادرستی که در آن زمان رخ داد ترویج تفکر جدایی دین از سیاست بود که عده‌ای با نشستن در گوشه مساجد و بی توجهی به حکومت و مسائل جامعه به آن کمک کردند.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در وجود انسان‌ها بیماری‌های جسمی و روحی وجود دارد که برخی از آنها علائمی دارند و با تلاش و همت قابل درمان هستند ولی بعضی قابل درک و مشاهده نسیتند.

ابلیس با شش‌هزار سال عبادت، با بیماری درونی به زمین افتاد

موسوی‌نژاد ابراز داشت: بیماری‌های اخلاقی مثل غیبت و دروغ وجود دارد که انسان از وجود آنها اطلاع دارد و برای رفع آن می‌تواند همت کرده و آنها را درمان کند ولی برخی از بیماری‌های درونی به راحتی قابل مشاهده و درمان نیستند و زمانی متوجه آنها می‌شویم که اتفاق بزرگی به‌وجود آید.

نماینده مردم دشتستان در مجلس افزود: ابلیس حدود شش هزار سال خداوند را عبادت کرد ولی در یک اتفاق یعنی خلقت انسان، بیماری درونی او بروز کرد و آشکار شد؛ مشکل درونی شیطان، تکبر بود که در وجود بسیاری از افراد تاریخ نیز ظاهر شده و آنها را به زمین انداخت.

وی با بیان اینکه تکبر به معنی خودبرتربینی و بزرگ دانستن خویشتن نسبت به سایرین است، گفت: انسان همواره باید باطن خود را مورد تفحص قرار داده و نسبت به ظاهر انسان‌ها نیز قضاوت نکند.

موسوی‌نژاد اذعان داشت: شمر جزو افراد اوباش و کافر نبود بلکه از فرماندهان لشکر امیرالمومنین (ع) و یاران ایشان بود اما در روز عاشورا بیماری درونی وی که حبّ مقام و ریاست بود با پیشنهاد فرمانداری ملک ری آشکار و موجب به شهادت رسانیدن امام حسین (ع) گشت.

عضو کمیسیون انرژی مجلس اضافه کرد: وقتی برای کسی دعای عاقبت به خیری می‌شود به معنی این‌ا‌ست که بیماری‌های درونی نهفته وی هیچ گاه آشکار نشود و بتواند جلوی غره شده نفس خود را بگیرد.

رئیس فراکسیون نمایندگان استان‌های جنوبی کشور تاکید کرد: اعضای گروهک منافقین نیز در کنار امام (ره) انقلاب کردند ولی با گذشت زمان وقتی دیدند مقام و ریاستی نصیب آنها نخواهد شد در مقابل امام (ره) ایستادند و با بمب‌گذاری در شهرها و ترور جوان‌ها، بیماری نهفته خویش را آشکار کردند.

انسان همیشه در معرض امتحان الهی است

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه انسان‌ها همیشه در معرض آزمایش الهی هستند، خاطر نشان کرد: شخصی می‌تواند در زمان پیروزی انقلاب اسلامی از نزدیک‌ترین یاران امام خمینی (ره) باشد ولی پس از مدتی در مقابل امام (ره) و رهبری بایستد که قطعا عاقبت به خیری شامل او نشده است.

موسوی‌نژاد ادامه داد: فتنه‌های سال 78 و 88 امتحانات الهی بودند برای اینکه مردم سنجیده شوند آیا هنوز هم انقلابی و در کنار ولایت هستند یا خیر.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی افزود: ممکن است در همه امتحانات قبول شویم ولی در زمان ظهور امام زمان (عج) در مقابل ایشان بایستیم؛ همیشه باید مواظب طغیان کردن تکبر خودمان باشیم و در جبهه باطل یعنی جبهه‌ای که در مقابل ولایت است قرار نگیریم.

در ادامه، حاضران به عزاداری و سینه‌زنی پرداختند.

انتهای پیام/2452/ذ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول