اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مرکزی:

شهید احمدرضا عباسی نماد ایثارگری و ولایت‌مداری در کشور است

استاندار مرکزی گفت: شهید احمدرضا عباسی شهید شاخص ملی، نماد ایثارگری و ولایت‌مداری در کشور است و تبیین ابعاد شخصیت ایشان به جامعه امری ضروری است.

شهید احمدرضا عباسی نماد ایثارگری و ولایت‌مداری در کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، محمدحسین مقیمی ظهر امروز در جلسه ستاد یادواره شهید شاخص ملی گفت: برگزاری یادواره شهدا نقش موثری در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و الگوسازی برای نسل جوان دارد که باید همه دستگاه‌ها در برگزاری این یادواره‌ها مشارکت جدی داشته باشند.

وی تصریح کرد: انتخاب شهید شاخص ملی کشور از بین شهدای این استان یک توفیق الهی است که باید قدر این فرصت ارزشمند را دانست.

استاندار مرکزی با تاکید بر لزوم همکاری و مشارکت همه دستگاه‌‌ها در برگزاری این یادواره گفت: شهدا حق بزرگی برگردن تک تک ملت ایران دارند، اگر شهدا و جان‌نثاری آنان نبود بدون شک امروز آرامشی در کشور وجود نداشت.

مقیمی تاکید کرد: با توجه به برگزاری این یادواره در سوم آذرماه می‌طلبد مسئولان مربوطه به منظور برگزاری هر چه با شکوه‌تر این یادواره نهایت همکاری را با سپاه و مسئولان برگزار کننده داشته باشند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی نیز گفت: ستاد یادواره شهید احمدرضا عباسی از اوایل سال‌جاری با تشکیل کمیته‌های هفت‌گانه فعالیت خود را برای برگزاری هر چه بهتر این یادواره آغاز کرده است.

سردار مهدی صدیق افزود: در حال حاضر برنامه‌های متنوع و فرهنگ‌سازی‌های لازم برای برگزاری یادواره شهید شاخص ملی سال، شهید احمدرضا عباسی در دستور کار کمیته‌ها قرار گرفته است.

شهید احمدرضا عباسی اول شهریورماه سال 44 هجری شمسی در شهر آستانه از توابع شهرستان شازند به دنیا آمد.

احمد، چهره بشاشی داشت و تیزهوش، مومن، با پشتکار، مردم‌دار و خوش برخورد بود وی با صبر و بردباری و با اعتماد به نفس زیاد، مشکلات را حل می‌کرد در خانه با اعضای خانواده بسیار مهربان بود و برای فامیل و بستگان احترام خاصی قائل بود.

احمد تحصیلات پایه اول و دوم ابتدایی را در دبستان ابن سینا و پایه سوم، چهارم و پنجم ابتدایی را در دبستان نوبنیاد آستانه، مقطع راهنمایی را در حکیم نظامی و مقطع دبیرستان را در دبیرستان نصرالله عزیزسلطانی (شهید مطهری) شهر آستانه طی کرد و تا لحظه شهادتش که در سال چهارم دبیرستان درس می‌خواند در همانجا ادامه تحصیل داد.

احمد از جمله زبده‌ترین دانش‌آموزان بود که علاقه زیادی به تحصیل علم و دانش داشت، وی جوایزی به عنوان کسب رتبه اول به لحاظ پیشرفت تحصیلی دریافت کرد، احراز رتبه اول کلاس در 2 پایه سوم و چهارم ابتدایی و سال‌های دوم و سوم دبیرستان از جمله این موفقیت‌ها به شمار می‌رود.

این شهید در تحصیل بسیار جدی و برنامه‌محور بود و برنامه‌های درسی خود را به خوبی تنظیم و به موقع اجرا می‌کرد اوقات فراغت وی بیشتر به مطالعه کتاب‌های غیر درسی و انجام فعالیت فرهنگی و هنری می‌گذشت.

به کتاب و کتابخوانی علاقه داشت، علاوه بر عضویت در کتابخانه، مقدار پولی را که به دست می‌آورد صرف خرید کتاب‌های مذهبی می‌کرد. در کتابخانه اختصاصی شهید 129 جلد کتاب از وی باقی مانده است.

دوران شکوفایی احمد در سن 13 سالگی در سال 1357 قبل از پیروزی انقلاب همزمان با اعتراض مردم در خیابان‌ها بود، به رغم کمی سن در تظاهرات مردم آستانه علیه رژیم پهلوی حضوری جدی داشت و همزمان در برنامه‌های انقلابی مجالس و مساجد آستانه شرکت می‌کرد.

وی در تاریخ 14 آذر 1361 به پایگاه بسیج رفت و برای اعزام به جبهه و حضور در کنار رزمندگان نام‌نویسی کرد و در تاریخ پنج‌شنبه 18 آذر 1361 جهت آموزش نظامی به پادگان حمزه تهران اعزام شد.

آن‌چنان که همرزمان او می‌گویند؛ وی در پادگان حمزه بسیار با نشاط و سرحال بود و با اعتماد به نفس بالا به طور منظم در کلاس‌های آموزش نظامی شرکت می‌کرد.

این شهید والا مقام در تاریخ 20 اسفند 1361 به همراه تیپ قمربنی‌هاشم، گردان یا زهرا به نزدیکی پاسگاه زید عراق واقع در مرز مشترک ایران و عراق 30 کیلومتری شمال خرمشهر اعزام شد و سپس در ساعت 16:30 روز هفتم فروردین 1362 در آغاز سال نو و آغاز فصل بهار و شکوفایی لاله‌ها و گل‌ها هنگام عزیمت به سنگر فرماندهی جهت گفت‌وگو با فرمانده‌اش، مورد اصابت خمپاره دشمن قرار گرفت.

انتهای پیام/87012/م40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول