اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور استاندار اردبیل:

تدین همراه با ولایت‌مداری عسکراولادی برگ زرین زندگی اوست

مشاور استاندار اردبیل در امور روحانیون گفت: تدین همراه با ولایت‌مداری شاخصه مرحوم عسکراولادی برگ زرینی بر تاریخ زندگی این شخصیت مجاهد است.

تدین همراه با ولایت‌مداری عسکراولادی برگ زرین زندگی اوست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام عبدالله حسنی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت هفتمین روز درگذشت مرحوم عسکراولادی در محل کمیته امداد اردبیل که با حضور تعدادی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، اظهار داشت: مرحوم عسکراولادی چه در دوران مجاهدت‌های قبل از انقلاب و چه در 34 ساله عمر با برکت انقلاب اسلامی به مانند یک مجاهد بی‌ادعا در سنگر دفاع از انقلاب و ولایت حاضر بود و هرگز اجازه نداد که بدخواهان با چشم طمع و حرکت ناصحیح بخواهند تیشه به ریشه انقلاب بزنند.

وی تصریح کرد‌: این مجاهد نستوه رنج‌ها و مرارت‌های بسیاری را به جان خرید و با حضور در عرصه‌های مختلف اعم از فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و... توانست کارنامه درخشانی را از خود در حمایت از اقشار مختلف جامعه به ویژه مستضعفان و محرومان به یادگار بگذارد.

مشاور استاندار اردبیل در امور روحانیون به ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا و تلفیق فرهنگ حسینی در آرمان اصیل انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: این حرکت عزت‌مندانه ملت ایران تبلوری از عشق و اعتقاد راستین حضرت سیدالشهدا (ع) و مکتب راستین اسلام است که در عرصه‌ها و صحنه‌های مختلف تجلی و تبلوری از آن را می‌بینیم.

حسنی ماهیت قیام حضرت سیدالشهدا (ع) را ماهیت ظلم‌ناپذیری و سکوت نکردن در برابر خائنان و جباران توصیف کرد و افزود: امروز نیز حسینیان زمان با دستگاه جور و ستم غرب و شرق مبارزه می‌کنند و اجازه نمی‌دهند اهداف راستین اسلام ناب زیر سئوال برود.

وی یکی از معارف و پیام اصیل فرهنگ عاشورا را احیای امر به معروف و نهی از منکر به عنوان پیام راستین توصیف کرد و بیان داشت: معروفی که در جامعه به احیای آن نیاز داریم دفاع از حق و عدالت و تبری جستن از ظالمان و ستمگرانی است که تلاش می‌کنند تا اصالت دینی و غیرت مذهبی را زیر سئوال ببرند.

مشاور استاندار اردبیل در امور روحانیون دیگر پیام اصیل این نهضت ماندگار را تبعیت بی‌چون و چرای اصحاب امام حسین (ع) از خط  ولایت و حرکت راستین جامعه توصیف کرد و ادامه داد: ضروری است امروز در همین مسیر حرکت تاریخی انجام داده و با لبیک به پیام حسینی از ولایت فقیه زمان دفاع کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مراسم یادبود هفتمین روز درگذشت عسکراولادی با مداحی و همچنین قرائت زیارت عاشورا همراه بود که شرکت‌کنندگان یاد و خاطره مجاهد و حبیب انقلاب را با فرستادن صلوات و فاتحه گرامی داشتند.

انتهای پیام/62005/ر40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول