اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس:

آمریکا سرنخ بازی بهانه گیری‌ها علیه ایران را به دست فرانسه داد

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس گفت: آمریکا و انگلیسی‌ها در این دوره از مذاکرات حرف و توجیهی علیه فعالیت هسته‌ای ایران برای تنویر افکار عمومی نداشتند و بر همین اساس سرنخ بازی بهانه‌گیری‌ها به دست فرانسه داده شد.

آمریکا سرنخ بازی بهانه گیری‌ها علیه ایران را به دست فرانسه داد

محسن صرامی امروز  در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان پیرامون روند مذاکرات ژنو5 و اخلال‌گری کشور فرانسه در عدم رسیدن به نتیجه اظهار کرد: تیم آمریکایی مذاکره‌کننده هسته‌ای  گروه 1+5 همواره اهل برنامه و نقشه بوده و سازمان‌دهی شده عمل کرده است.

وی بیان کرد: آمریکا و انگلیسی‌ها در این دوره از مذاکرات حرف و توجیهی برای تنویر افکار عمومی نداشتند، بر همین اساس سرنخ بازی  بهانه گیری‌ها به دست فرانسه داده شد.

وی ادامه داد: از مشخصه‌های این دوره از مذاکرات در ژنو می‌توان به این مورد اشاره ‌کرده که همه گروه 1+5 تیم آمریکایی حساب می‌شوند.

نماینده مردم خمینی‌شهر تصریح کرد: رفتار فرانسه در شان یک کشور مستقل نیست و فرانسه با اقدامی که در مذاکرات ژنو انجام داده استقلال سیاسی کشورش را زیر سؤال برد.

وی با اشاره به نقش تخریبی رژیم صهیونیستی در مذاکرات ژنو و دنباله‌روی فرانسه از سیاست‌های این رژیم گفت: دولت فرانسه تحت فشار گروه‌های این کشور در موضع‌گیری‌های خود نسبت به فعالیت‌های هسته‌ای ایران رفتار مغرضانه داشته و به ماهیت صلح‌آمیز بودن این فعالیت‌ها و تأیید این موضوع از سوی بازرسان آژانس انرژی اتمی بی‌توجه است.

صرامی تصریح کرد: روند مذاکرات در ژنو5  نشان داد که گروه 1+5 هیچ‌گونه تمایل، انگیزه و تصمیمی برای به ثمر نشستن مذاکرات ندارد، چرا که با به ثمر رسیدن این مذاکرات و برقراری صلح با ایران در موضوع هسته‌ای، بازارهای اقتصادی آمریکاییان در خاورمیانه و جهان همچون دارو، مواد و محصولات صنعتی و سلاح‌های نظامی تعطیل می‌شود.

وی افزود: آمریکا در روند اخیر مذاکرات هسته‌ای در ژنو5 ، از کمرنگ بودن نقش فرانسه و از منطق وار بودن او در مذاکرات قبلی در قبال ایران، استفاده کرد تا بتواند روند مذاکرات را به حاشیه ببرد و یک بازی دیپلماتیک و حتی در سطح کلان یک جنگ دیپلماتیک را آغاز کند که در حال حاضر کشورهای گروه 1+5 در حال وزن‌کشی در آن هستند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ابراز کرد: آمریکا اسرائیل را اسباب دست خود قرار داده است و پشت سر اسرائیل با تفکر استعماری خودش روند مذاکرات ژنو را مدیریت می‌کند.

وی در پایان در توصیه به تیم مذاکره کننده ایرانی برای ادامه حرکت و برداشتن قدم‌های بعدی در روزهای آتی گفت: طرف ایرانی باید نرمش قهرمانانه را مدنظر قرار داشته باشد و بر اساس آن خط مشی به جلو پیش برود.

انتهای پیام/63001/ل40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول