اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سراسر کشور

نماز ظهر عاشورا در دهدشت برگزار شد

عزادارن حسینی در دهدشت نماز ظهر عاشورا را به یاد آخرین نماز امام حسین(ع) و یاران با وفایش به جماعت اقامه کردند.

نماز ظهر عاشورا در دهدشت برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، ظهر امروز به یاد آخرین نماز اباعبدالله‌الحسین(ع) و یاران با وفایش، عزادارن و عاشورائیان دهدشتی نماز ظهر عاشورا را به امامت حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی اقامه کردند.

امام جمعه دهدشت بعد از اقامه نماز جماعت در سخنانی به تبیین اهمیت واقعه عاشورا و فلسفه قیام امام حسین(ع) پرداخت.

حسینی با تسلیت فرارسیدن عاشورای حسینی به ساحت مقدس امام عصر(عج) و همه شیعیان و عاشقان حسینی اظهار داشت: عاشورای حسینی موجب حفظ و بقای دین شد.

امام جمعه دهدشت هدف قیام امام حسین(ع) را احیای ارزش‌های اسلام دانست و افزود: سیدالشهدا در راه اشاعه امر به معروف و نهی از منکر از همه چیز خود گذشت.

حسینی با بیان اینکه هر روز بر عظمت عاشورا افزوده می شود تصریح کرد: در دوره‌های مختلف به ویژه در عصر اخیر تلاش‌هایی صورت گرفت که فرهنگ عاشورا از بین برود، ولی همه این تلاش‌ها ناکام شده و هر روز شاهد هستیم که بر عظمت فرهنگ عاشورا افزوده می‌شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه، بصیرت امام حسین(ع) در رویارویی با حوادث را متذکر شد و ابراز داشت: حضرت آگاهانه و برای انجام تکلیف خطرها را به جان خرید و راه قیام را برگزید تا اسلام و ارزش‌های الهی محفوظ بماند.

حسینی واقعه عاشورا را حامل پیام‌های متعدد دانست و گفت: باید با بصیرت و معرفت نسبت به قیام سیدالشهدا احساس مسئولیت داشته باشیم.

امام جمعه دهدشت ادامه داد: در راه ترویج فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر که هدف اصلی قیام اباعبدالله بود از هیچ تلاشی دریغ نباید کرد.

انتهای پیام/82016/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول