اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همایش امید و نشاط دینی در بیداری عاشورایی برگزار شد

در آستانه عاشورای حسینی، همایش تخصصی «امید و نشاط در بیداری عاشورایی» در جوار حریم مطهر رضوی برگزار شد.

همایش امید و نشاط دینی در بیداری عاشورایی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، این همایش تخصصی با حضور اساتید و کارشناسان نخبه در بنیاد پژوهش‌های اسلامی برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس پسندیده در این همایش به بررسی نقش امید و نشاط دینی در مسئله بیداری پرداخت و افزود: امید و نشاط از لحاظ معنایی با هم متفاوت است اما هر دو اصطلاح با توجه به محتوای آن‌ها یک نتیجه مشترک دارند.

وی عنوان کرد: امید عامل حرکت انسان است. اگر امید نباشد حرکت اتفاق نمی‌افتد. امید نگاهش به آینده است و این نگاه به آینده حرکت را به وجود می‌آورد. اگر امید درست شکل بگیرد، حرکت هم به درستی شکل گرفته‌ است.

عضو هیئت علمی دانشگاه قرآن و حدیث اضافه کرد: کسی که می‌خواهد امید داشته باشد، باید هدفی معقول و قابل دستیابی برای خود در آینده داشته باشد.

وی با اشاره به هدف سیدالشهدا(ع) از قیام عاشورا افزود: کسب رضایت الهی، عمل به وظیفه و تکلیف شرعی در چهارچوب امر به معروف و نهی از منکر، از اهداف قیام امام حسین(ع) در صحنه عاشورا بود.

پسندیده، هدف مناسب، تکیه‌گاه مطمئن، تهیه ابزار معنوی و امیدوار بودن را از مؤلفه‌های امید ذکر کرد و گفت: امید عامل حرکت انسان‌هاست و انسان‌های امیدوار، صبور و بردبار هستند.

معاون پژوهشی پژوهشکده اخلاق و روانشناسی با بیان این مطلب که اگر انسان‌ها لذت‌های وجودی خود را تأمین کنند، نشاط هم به وجود می‌آید، اذعان داشت: عامل برانگیختن نشاط، مسئله لذت‌هاست؛ انسان‌های شاد بهتر می‌اندیشند و پرتوان‌تر حرکت می‌کنند.

انتهای پیام/2202/ذ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول